Re: [RFD] wersja rpm

Bartlomiej Zimon uzi18 at o2.pl
Thu Oct 25 23:38:41 CEST 2012

Dnia 25 października 2012 12:14 Jacek Konieczny <jajcus w jajcus.net> napisał(a):

> Może mieć stare bugi (w tym security), których już nikt nie łata,
> może nie obsługiwać funkcji nowoczesnych glibc i kernela. Może wręcz
> w pewnym momencie przestać z nimi współpracować. Nie wiem, czy kiedyś
> zaglądałeś do wnętrza tej biblioteki – ona jest dość „nisko poziomowa”.

> No można… i taki poldek będzie z dwoma zlinkowany?

> No, niestety. :(

> Ja się z tymi problemami nie spotkałem, a widzę że tu w PLD są osoby
> gotowe to poprawić (więc ja nie muszę wziąć i robić). Zdaje się, że
> teraz główny problem jest współpraca między tymi, którzy zgłaszają
> [...]

Osobiscie nie mialem problemow z migracja na rpm5, nie uzywam repackage co prawda.
Nie bylo u mnie loop-a. Prace nad rpm5 trwaja i mysle ze jednak warto cierpliwie poczekac.
Przykladowo rpm-5.4.10 ma rev 26, a rpm-4.5 mial ich 69, wiec jeszcze troszke nam do idealu brakuje ;)
Dlatego warto zglosic TERAZ wszystkie wazniejsze bledy, ktore nalezaloby usunac w najblizszym czasie.

Do tego podczas migracji zostala automatycznie utworzona kopia poprzedniej bazy - przynajmniej u mnie.

Przy okazji builder nie umie teraz pobrac zaktualizowac takiego zrodla :
Source0: http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/%{realname}/releases/%{version}/linux-i686/en-US/%{realname}-%{version}.tar.bz2#/%{realname}-%{version}.i686.tar.bz2
Source1:        http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/%{realname}/releases/%{version}/linux-x86_64/en-US/%{realname}-%{version}.tar.bz2#/%{realname}-%{version}.x8664.tar.bz2

Oba sa pobierane jako %{realname}-%{version}.tar.bz2 mimo ze wczesniej to dzialalo.

Pozdrawiam
Bartlomiej Zimon