nowy mysql - nowe problemy?

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Thu Dec 12 13:43:23 CET 2013

Witam,

Zrobiłem przy okazji na jednym serwerze upgrade mysqla.
Na początek się wywalił, bo parametr w konfigu table_cache zmienił się na
table_open_cache - ale dobra, to drobiazg wystarczyło pogooglać na co zmienić
tę zmienną.

Dosyć wkurzający za to zrobił się klient interaktywny mysqla. Nie dość że pluje
się o użycie parametrów -uuser -ppassword (skoro używam to widocznie mam powody
:)    i śmieci w cronie (wiem, można to podać inaczej), to jakieś totalne cuda
dzieją się z historią. Wygląda na to, że wszelkie inserty do tabelek typu
mysql.user - w ogóle nie lądują w historii!

Da się te paranoiczne ustawienia zmienić?

Ale to i tak jest pierdułka, bo dzieją się totalne cuda jeśli chodzi o
performance_schema :(

Tam gdzie zrobiłem upgrade - jest totalnie zepsute, np:

11:16:19 mysql{2}> select * from accounts;
ERROR 1682 (HY000): Native table 'performance_schema'.'accounts' has the wrong
structure
11:16:30 mysql{3}> select * from users;
ERROR 1682 (HY000): Native table 'performance_schema'.'users' has the wrong
structure
11:16:41 mysql{4}>

I nic się nie da zrobić, mysql_upgrade nic tutaj nie zmienia.
W nowych instalacjach nie widzę większości tabel o które się rzuca - czy mam je
po prostu usunąć? Nie powinien tego zrobić mysql_upgrade?

W ogóle czy ja coś przegapiłem że teraz performance_schema to coś innego niż
PERFORMANCE_SCHEMA?

P.S. Ostatnio coś dziwnego działo się z listą - przez parę dni mail się odbijał
z komunikatem "server is busy - Greylisting" i w końcu odbił na dobre...
Musiałem zapisać się z innego adresu :(

   pld-devel-pl w lists.pld-linux.org