Nowy Asus EEE, GMA3600 i "cedar view"

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Thu Jan 3 15:18:22 CET 2013

Dnia środa, 2 stycznia 2013, Jacek Osiecki napisał:
> Witam,
>
> Próbuję jakoś zmusić PLD do współpracy z nowym dziwadłem Intela -
> niestety co EEE to nowy zestaw komponentów, oczywiście niekompatybilny
> ze wszystkim co dotąd :-/ Zdaje się że to intel GMA500 (choć głowy nie
> dam, ten symbol się pojawił gdzieś tam w dyskusjach ubuntowych).
>
> Znalazłem informację, że nowy EEE 1011CX potrafi jakoś tam ruszyć na
> nowym ubuntu. Oczywiście brakuje konkretnych rozwiązań typu "to
> dokompilować, tamto spatchować" tylko - jak to w debianach - "dorzućcie
> sobie źródło debów takie a takie i apt-get install cośtam".

> [...]

W PLD mamy najnowsze sterowniki Intela, obecnie jest to 2.20.17. Ale te
stery nie są kompatybilne z grafiką, o której wspominasz. To całe GMA500 to
chip graficzny nie pochodzący od Intela, tylko licencjonowany od PowerVR i
niezgodny ze sterownikami, które mamy
(http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA#GMA_500). Nie mam pojęcia jak jest z
perspektywami wdrożenia tego do oficjalnych sterowników Xorg. Zajrzyj
jeszcze tu: http://gma500.wiki-site.com/index.php/Main_Page