rpm: pliterki changelogu z gita i pytanie o zmienną

Kacper Kornet draenog at pld-linux.org
Tue Mar 12 16:54:56 CET 2013

On Sat, Mar 09, 2013 at 09:40:54AM +0100, Tomasz Pala wrote:
> Witam,

> dzisiaj zauważyłem i dla pewności sprawdziłem:

> ~: rpm -q --changelog ghostscript-x11 | enca
> 7bit ASCII characters

> ~: rpm -q --changelog ghostscript-x11 (również z | iconv --from-code=UTF8 --to-code=iso8859-2)
> * Wed Dec 12 2012 Jan R?korajski <baggins at pld-linux.org> 4a35c1c
> * Sun Sep 09 2012 Arkadiusz Mi?kiewicz <arekm at maven.pl> 4fb9731
> * Wed Feb 08 2012 Adam Go??biowski <adamg at pld-linux.org> 4427095

Co ciekawe:

$ rpm -q --changelog ghostscript | enca
Universal transformation format 8 bits; UTF-8
$ rpm -q --changelog ghostscript-x11 | enca
7bit ASCII characters
$ rpm -q ghostscript ghostscript-x11
ghostscript-9.06-3.i686
ghostscript-x11-9.06-3.i686

Z dalszego śledztwa wychodzi mi, że rpm przekodowuje changelog do
kodowania z LC_CTYPE w momencie budowania ale tylko dla podpakietów.
W pakiecie głównym jest zawsze UTF-8.

> a przy okazji pytanie - w jaki sposób przekonać rpmbuild, aby
> przekazywał zmienną ze środowiska, konkretnie chodzi mi o CCACHE_DIR?

Wychodzi mi, że zwykły sposób działa:

CCACHE_DIR=cos rpmbuild -bb *spec

--
  Kacper