OT: eeepc z GMA 3150 i framebuffer - udało się komuś?

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Wed Mar 13 13:18:09 CET 2013

Witam,

Niedawno walczyłem z GMA500 - udało się w końcu uruchomić dzięki
zewnętrznym driverom które pozwoliły na odpalenie framebuffera.

Teraz wyszło, że o ile GMA500 było proste do ujarzmienia, to dużo gorzej
jest z GMA3150. Owszem, dla tego drugiego jest driver intela, ale po
pierwsze nie jestem w stanie go odpalić na aktualnym systemie, a po
drugie (w sumie ważniejsze) - chciałbym mieć na wszystkich maluchach
podobną konfigurację, czyli framebuffer tu idealnie pasuje.

Tylko szukam od tygodnia, kombinuję i gdzie nie spróbuję to tylko
pojawia się pytanie "jak na eeepc odpalić framebuffer z rozdzielczością
1024x600" :(
Znalazłem jakieś rozwiązanie z użyciem uvesafb, które opiera się o
prehistoryczny programik 915resolution - i póki co niby twierdzi że
działa tylko... nie zmienia rozdzielczości.

I tutaj pytanie: czy komuś się udało odpalić framebuffer i natywną
rozdzielczość na EEEPC (tych większych, z 1024x600 - czyli 9" i 10")?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944