OT: jak namierzyć przyczynę wysokiego load?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Mar 13 16:56:32 CET 2013

On Wed, Mar 13, 2013 at 16:02:27 +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Wysokie wskazania load average to może być, po prostu, taki urok Twojej
> konfiguracji. Zapisy do DRBD są serializowane, procesy więc ustawiają
> się w kolejce do zapisu i nawet jak kolejka idzie tak szybko, że nie
> jest problemem, to ty ją ???widzisz??? właśnie w tych wskazaniach
> load-average.

Monitorowanie loadu wg mnie jest w ogóle bezużyteczne - nie spotkałem
jeszcze ani jednego przypadku, gdyby wartość LA miała jakiekolwiek
znacznenie inne niż 'o w mordę, ale przytkało' - monitorować należy
bezpośrednio I/O, bezpośrednio RAM/swap i bezpośrednio CPU, a nie jakąś
tam wypadkową.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>