OT: jak namierzyć przyczynę wysokiego load?

Paweł Sikora pluto at agmk.net
Wed Mar 13 18:22:38 CET 2013

On Wednesday 13 of March 2013 16:56:32 Tomasz Pala wrote:

> Monitorowanie loadu wg mnie jest w ogóle bezużyteczne - nie spotkałem
> jeszcze ani jednego przypadku, gdyby wartość LA miała jakiekolwiek
> znacznenie inne niż 'o w mordę, ale przytkało' - monitorować należy
> bezpośrednio I/O, bezpośrednio RAM/swap i bezpośrednio CPU, a nie jakąś
> tam wypadkową.

ja mam taki przypadek, gdzie avgload wystarcza i jest rozwiazniem wystarczajacym.

mam farme obliczeniowa na serwerach 2x opteron (8 rdzeni kazdy), ktora zjada glownie procesor,
sporo ramu (tu akurat h/w ma zapas, brak swapa) i znikome ilosci i/o (odpalenie binarek z nfs-a
raz na kilkadziesiat minut + zapis wynikow po kilku godzinach obliczen). w moim przypadku,
przy optymalnie obciazonej maszynie avgload z ostatnich 5/15 minut skaluje sie ladnie
w.g. manuala do ~ilosci rdzeni. i wlasnie odpowiedni avgload wstrzymuje wpuszczanie kolejnych
zadan obliczeniowych na wezel farmy. jest to rozwiazane tak prosto jak sie da, ale nie prosciej.
do tego jeszcze numactl (zeby zadania nie skakaly miedzy procesorami i nie migrowaly stron pamieci)
i wszystko bangla jak talalala.

--
A: Because it breaks the logical sequence of discussion
Q: Why is top posting bad?