The future of i486 arch in Th

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Wed Dec 31 12:52:56 CET 2014

On 31/12/14 12:03, Tomasz Pala wrote:

> Większości z tego nawet nie znam, kluczowe wg mnie jest w ogóle być albo
> nie być dla SSE, bo o ile się nie mylę (a chciałbym), to i686 w PLD nie
> korzysta nawet z pierwszej, 15-letniej wersji SSE.

[...]

> Może miało to uzasadnienie kilka lat temu, może miało w czasach, gdy GCC
> nie generowało samo z siebie tych instrukcji, ale dzisiaj to przerost
> puryzmu ("wspieramy wszystko, a nie wybrany podzbiór") nad realiami.
>
> Więc kto używa starego poczciwego Pentium Pro? Na takim z MMX dało się
> już obejrzeć film o jakości współczesnej komórki!

Historia komputeryzacji i stan obecny opisałeś ładnie, a jesteś w stanie
rzucić konkretami? Co na włączeniu SSE zyskamy? Np. benchmarki kilku
procesorożernych aplikacji, czy coś, pozwoliłyby świadomie podjąć
sensowną decyzję.

IMHO nie ma sensu porzucać kompatybilności nawet z antykami, jeżeli
dzięki temu zyskamy 1% wydajności w 5% zastosowań. To byłoby wypięcie
się na niektórych (owszem, pojedynczych) użytkowników w pogoni za
numerkami.

I czy nie jest tak, że w zastosowaniach, w których ma to największe
znaczenie, detekcja i wykorzystanie specjalnych funkcji procesorów jest
załatwiane „on runtime”? Przynajmniej kiedyś tak ze wszelkimi codekami
było.

Pozdrawiam,
Jacek