login/ssh + /bin/sh - "authentication failure"

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Tue Feb 4 15:04:35 CET 2014

Wiadomość napisana przez Jacek Konieczny <jajcus w jajcus.net> w dniu 4 lut 2014, o godz. 14:46:

> Co rozumiesz przez „instalację od zera”? Rzeczywiście od zera – nowy
> chroot i instalowanie pakietów od 'basesystem', czy jakiś obraz jakiegoś
> starego PLD na którym robisz upgrade pakietów?

> Jak wygląda Twój /etc/shells ?
>
> Upgrade ze starych paczek PLD był, a może wciąż jest zepsuty i gdy mksh
> zastępuje pdksh, to wywala '/bin/sh' z /etc/shells. Przy instalacji od
> zera nie powinno się to zdarzyć, chyba że pętla w zależnościach wymusiła
> idiotyczną kolejność instalacji pakietów i zabrakło czegoś do
> uzupełnienia /etc/shells. Ale to powinieneś widzieć instalując pakiety,
> [...]

OK, faktycznie to było to - brak /bin/sh w /etc/shells.
Moje PLD faktycznie nie było stawiane od zera, tylko poprzez upgrade chrootów z dlugosz.eu...

I najwyraźniej jest zepsute i mksh wywaliło /bin/sh

Swoją drogą - nie powinno to skutkować jakimś bardziej czytelnym błędem w logach systemowych?

Dzięki za wyjaśnienie i pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
josiecki w silvercube.pl