Kernel 3.10.x will be new longterm in Th

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Jan 15 19:19:41 CET 2014

On Fri, Nov 15, 2013 at 08:44:08 +0100, Jan Rękorajski wrote:

> Zamierzam zmienić longterm kernel na 3.10.x.
> Nastąpi to jak tylko będziemy mieli w pełni funkcjonalny kernel 3.12 -
> czekam tylko na łatę vserverową dla tego kernela.
>
> Jeśli macie jakieś problemy z 3.10 dajcie znać teraz, żebyśmy mogli to
> poprawić przed zmianą.

Osobiście widzę kilka problemów:

1. laptop z podłączonym po VGA monitorem (grafika Intela) - do 3.4
włącznie uruchamia się z poprawną rozdziałką (tj. Xorg na pełnym ekranie
zewnętrznego monitora, w tym czasie terminal ma oczywiście tę samą, ale
tekst zajmuje tylko część mieszczącą się na ekranie laptopa); wyższe
kernele startują z niższą rozdzielczością i zapewne trzeba jakiegoś
dziadostwa, żeby przestawiło samo na właściwą, nie diagnozowałem, bo i
tak...

2. został bardziej poszatkowany HID, niestety na tymże samym laptopie
nie udało mi się uzyskać działającej klawiatury i myszki zewnętrznej
(działa tylko wbudowana oraz touchpad). Jakie moduły muszę sprawdzić?
Czy aby mamy działającą ścieżkę aktualizacji do tego?

3. usunięto usbfs (/proc/bus/usb) - co prawda nowe libusb (zdefiniować
'nowe' i dodać C na niższe w kernelach 3.5+) obsługuje /dev/usb, ale to
z kolei wymaga udev - czy udev jest już ostatecznie i oficjalnie
bezwzględnie wymagany w PLD?

4. przeskok xtables-addons na v2 - czy tam nie zostało coś namieszane?
Można w ciemno aktualizować?

Tak czy inaczej, bardzo bym prosił, aby jeszcze ktoś rzucił okiem na
http://www.spinics.net/lists/linux-mm/msg43301.html
i jeżeli to możliwe to przebudował 3.4 z tą łatą - po czym ostatni
release przeniósł do obsoleted, zamiast /dev/null.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>