Kernel 3.10.x will be new longterm in Th

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Wed Jan 15 20:08:03 CET 2014

On Wed, 15 Jan 2014, Tomasz Pala wrote:

> Osobiście widzę kilka problemów:
>
> 1. laptop z podłączonym po VGA monitorem (grafika Intela) - do 3.4
> włącznie uruchamia się z poprawną rozdziałką (tj. Xorg na pełnym ekranie
> zewnętrznego monitora, w tym czasie terminal ma oczywiście tę samą, ale
> tekst zajmuje tylko część mieszczącą się na ekranie laptopa); wyższe
> kernele startują z niższą rozdzielczością i zapewne trzeba jakiegoś
> dziadostwa, żeby przestawiło samo na właściwą, nie diagnozowałem, bo i
> tak...

Na intela nie poradzisz, ja do ich grafiki podchodzę na zasadzie "nie
stresować się, kiedyś zadziała". W moim przypadku zadziałalo dopiero na
3.10.

> 2. został bardziej poszatkowany HID, niestety na tymże samym laptopie
> nie udało mi się uzyskać działającej klawiatury i myszki zewnętrznej
> (działa tylko wbudowana oraz touchpad). Jakie moduły muszę sprawdzić?
> Czy aby mamy działającą ścieżkę aktualizacji do tego?

Zainstaluj udev. Rozwiąże Ci to wiele problemów.

> 3. usunięto usbfs (/proc/bus/usb) - co prawda nowe libusb (zdefiniować
> 'nowe' i dodać C na niższe w kernelach 3.5+) obsługuje /dev/usb, ale to
> z kolei wymaga udev - czy udev jest już ostatecznie i oficjalnie
> bezwzględnie wymagany w PLD?

Dodałem, na upartego zadziała bez udev (http://www.libusb.org/ticket/119).
Co do wymagania udev, patrz wyżej - to nie jest kwestia PLD, tylko
załego linuksowego ekosystemu, praca na statycznym /dev to obecnie czysty
masochizm (no chyba że instalujesz system na jakims embeded).

> 4. przeskok xtables-addons na v2 - czy tam nie zostało coś namieszane?
> Można w ciemno aktualizować?

Nie zauważyłem zmian na zewnątrz.

> Tak czy inaczej, bardzo bym prosił, aby jeszcze ktoś rzucił okiem na
> http://www.spinics.net/lists/linux-mm/msg43301.html
> i jeżeli to możliwe to przebudował 3.4 z tą łatą - po czym ostatni
> release przeniósł do obsoleted, zamiast /dev/null.

Hmm, parę postów dalej jest że jednak ten pacz niebardzo pomaga.

--
Jan Rękorajski                                 | PLD/Linux
SysAdm                                         | http://www.pld-linux.org/