czemu używamy niestabilnego binutils?

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Mon Aug 3 23:16:11 CEST 2015

Pytanie jak w temacie: dlaczego w PLD binutils jest w wersji 2.25.51.0.2?
Tej wersji nie ma nigdzie w żadnym oficjalnym repozytorium ze źródłami
(https://www.kernel.org/pub/linux/devel/binutils/,
ftp://sourceware.org/pub/binutils, http://ftp.gnu.org/gnu/binutils/),
i nie zauważyłem, żeby jakakolwiek inna większa dystrybucja jej używała.
Za to w samych jej źródłach jest wyraźnie napisane:

    This is the beta release of binutils 2.25.51.0.2 for Linux, which is
    based on binutils 2015 0515 master branch on sourceware.org plus
    various changes. It is purely for Linux.

Czy naprawdę potrzebne jest w PLD używanie wersji beta tak istotnego
softu? Przekonałem się o tym ostatnio sam osobiście próbując przez kilka
ładnych dni dojść do tego, dlaczego sypie się kernel 3.18.12 i nowsze
z linii 3.18.*. Okazało się, że jest to wina PLDowego binutils w tej
dziwnej wersji. Pomimo tego, że kernel się zbudował, tuż po uruchomieniu
system zwisał. Użycie do zbudowania oficjalnego stabilnego binutils
pomogło natychmiast. Czy nie możemy przejść na stabilne binutilsy w wersji
2.25.1 a ew. eksperymenty robić na boku?