czemu używamy niestabilnego binutils?

Arkadiusz Miśkiewicz arekm at maven.pl
Mon Aug 3 23:45:40 CEST 2015

On Monday 03 of August 2015, Adam Osuchowski wrote:
> Pytanie jak w temacie: dlaczego w PLD binutils jest w wersji 2.25.51.0.2?
> Tej wersji nie ma nigdzie w żadnym oficjalnym repozytorium ze źródłami
> (https://www.kernel.org/pub/linux/devel/binutils/,

Pierwsza z brzegu
https://www.kernel.org/pub/linux/devel/binutils/binutils-2.21.51.0.7.tar.bz2

"This is the beta release of binutils 2.25.51.0.2 for Linux, which is
based on binutils 2015 0515 master branch on sourceware.org plus
various changes. It is purely for Linux."

> ftp://sourceware.org/pub/binutils, http://ftp.gnu.org/gnu/binutils/),
> i nie zauważyłem, żeby jakakolwiek inna większa dystrybucja jej używała.

Kiedyś używały ale potem stwierdziły to samo co Ty, np wersji linux hjl
używano w f19
http://pkgs.fedoraproject.org/cgit/binutils.git/plain/binutils.spec?h=f19

W f20 jest już:
"Note - the Linux Kernel binutils releases are too unstable and contain too
# many controversial patches so we stick with the official FSF version
# instead."

> [...]
>     based on binutils 2015 0515 master branch on sourceware.org plus
>     various changes. It is purely for Linux.

Zdaje się po prostu każda wersja binutils z brancha linuxowego hjl ma ten
tekst.

> Czy naprawdę potrzebne jest w PLD używanie wersji beta tak istotnego
> softu? Przekonałem się o tym ostatnio sam osobiście próbując przez kilka
> ładnych dni dojść do tego, dlaczego sypie się kernel 3.18.12 i nowsze
> z linii 3.18.*. Okazało się, że jest to wina PLDowego binutils w tej
> dziwnej wersji. Pomimo tego, że kernel się zbudował, tuż po uruchomieniu
> system zwisał. Użycie do zbudowania oficjalnego stabilnego binutils
> pomogło natychmiast. Czy nie możemy przejść na stabilne binutilsy w wersji
> 2.25.1 a ew. eksperymenty robić na boku?

Zapewne możemy jeśli tylko ktoś zrobi owe binutils FSFowe u nas w gicie.

--
Arkadiusz Miśkiewicz, arekm / ( maven.pl | pld-linux.org )