Po ostatnim upgrade klawisze sterujące w konsoli strzeliły focha [systemd]

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Thu Jun 18 15:04:30 CEST 2015

On Thu, Jun 18, 2015 at 13:43:22 +0200, Light-I wrote:

> Patrząc w źródła systemd-220/src/vconsole/vconsole-setup.c mogę odpowiedzieć
[...]
> Szczerze powiedziawszy to nie wiem dlaczego to jest jakiś kompilowany wrapper,
> kiedy wystarczyłby zwykły skrypt, prostszy w wykrywaniu problemu???

Może właśnie dlatego, żeby każdy go sobie wedle uznania nie 'poprawiał'
na setkę możliwych sposobów? Jakkolwiek jest to irytujące, gdy robisz
swój system, to takie ujednolicenie docenia się momencie pracy na innej
dystrybucji czy dowolnej obcej maszynie. Bez zastanawiania się, jak coś
narzeźbili akurat tutaj.

Argument z techniczności: zwykły skrypt wymaga jakiegoś shella, a
zaraz później zazwyczaj jeszcze awka, grepa, seda, perla.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>