Zmiany w działaniu arch i686

Paweł Gołaszewski blues at pld-linux.org
Fri May 15 10:36:52 CEST 2015

Mam na desktopie system, który jest od bardzo dawna w architekturze i686
(kiedyś jeszcze ze względu na flash i inne podobne).
Na komputerze jest 8GB RAM i wraz z PAE do tej pory to wszystko chodziło
elegancko (czasem mniej, czasem bardziej).

Po ostatnich upgrade i aktualizacjach zrobił się duży problem, bo aplikacje
zaczęły wylatywać ubijane przez OOM. Pierwotnie myślałem, że coś z maszyną się
zaczęło sypać (świeża nie jest), ale teraz wygląda na to, że coś się zmieniło
z obsługą pamięci większej niż 4GB. Zajmowane jest 3,5GB i za nic nie chce się
zająć więcej - prędzej rzeczy są ubijane niż korzysta z możliwości (mówię
sumarycznie, nie per-proces).

# zgrep PAE /proc/config.gz
CONFIG_X86_PAE=y
# uname -a
Linux koga 4.0.0-1 #1 SMP Sun Apr 19 01:09:01 CEST 2015 i686 Intel(R)_Core(TM)2_Duo_CPU_____E8200__ w _2.66GHz PLD Linux

Czy PAE przestało wystarczać w tym temacie?