Re: Jak odzyskać pliki tndb w /etc/vservers/.defaults/cachebase/poldek?

Paweł A. Gajda mis at pld-linux.org
Sat Jan 30 00:27:18 CET 2016

> Wiadomość napisana przez Paweł A. Gajda <mis at pld-linux.org> w dniu 29 sty
> 2016, o godz. 23:34:

> dobry
>
> To nie to - nowo stworzona wirtualka wywala identyczny błąd w momencie
> usunięcia rpmdbcache.

W tym state/rpm/ jest baza? Co pokazuje $ vrpm .. -- --eval '%{_dbpath}'

Nazwy tych plików rpmdbcache zawierają w sobie ścieżkę do org. bazy - tam
jest wyraźnie .rpmdb
Zrób link .rpmdb -> state i powinno to ruszyć.  Jak nie - pokaż ls -l tego
katalogu.

Jestem całkiem pewny, ze rpmdbcache nie jest potrzebny, jest generowany z
bazy rpm-a. Co więcej odtworzenie go jest rozwiązaniem na krótką metę - np.
po użyciu vrpma (poza poldkiem) do (de)instalacji, poldek będzie próbował
go zregenerować.

Jeżeli jednak się upierasz że jest, to:

$ mkdir /tmp/var/lib/rpm
$ cp  /vservers/.pkg/ko-python/rpm/state/* /tmp/var/lib/rpm
$ poldek --root /tmp --cachedir /tmp/foo -s /tmp
> exit

i w  /tmp/foo/*rpmdbcache* powinny pojawić się te pliki, trzeba im zmienić
nazwy.