64-bitowe binarki w /usr/lib

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Jun 28 08:38:52 CEST 2017

On Tue, Jun 27, 2017 at 15:57:39 +0200, Adam Osuchowski wrote:

> Dlaczego w systemie 64-bitowym binarki wchodzące w skład gita są w /usr/lib
> a nie w /usr/lib64? Pytanie dotyczy nie tylko gita bo niektóre inne pakiety
> też tak mają, ale to jest dobry przykład. Jest jakiś konkretny powód, że
> w niektórych przypadkach tak jest czy też po prostu to jakaś zaszłość albo
> bałagan? Chociaż akurat w przypadku gita to raczej nie jest zaszłość bo

Wg mnie bałagan, ale akurat git-core nie jest dobrym przykładem - te
liby przychodzą w pakiecie zawierającym binarkę gita i to są bardziej
jego (prywatne) moduły, niż biblioteki współdzielone. Ktoś mógłby
argumentować, że na tym się multiliba nie robi. Coś jak /usr/lib/rpm.

W Fedorze np. to leży w /usr/libexec/git-core i gdybyśmy chcieli mieć
porządek, to również tak powinniśmy to zorganizować:

https://refspecs.linuxfoundation.org/FHS_3.0/fhs/ch04s07.html

--
Tomasz Pala <gotar at pld-linux.org>