W jaki sposób rpm weryfikuje podpisy pakietów?

Jakub Bogusz qboosh at pld-linux.org
Tue Oct 16 17:32:17 CEST 2018

On Tue, Oct 16, 2018 at 05:20:42PM +0200, Tomasz Pala wrote:

> Trzeba wręcz przyjąć, że tak będzie. Nie znam ani db ani rpma na tyle,
> żeby nawet oszacować stopień złożoności konwertera, ale równie ważne
> pytanie brzmi, czy pod rpm.org będzie się dało zainstalować obecne nasze
> pakiety z FTP-a? Osobiście mam jeszcze serwery z rpm-4.5-44.x86_64, ale
> w URL widnieje tam rpm5.org, które być może miało celowo dorobioną
> kompatybilność 'wstecz'.

Obecny rpm.org wywodzi się z wersji 4.4.2 - RH nie uznawał linii 4.5.

Formatu binarnego db nie znam, ale jak się użyje db_dump, to dostajemy
zrzut szesnastkowy danych binarnych, jeden rekord per pakiet - format
jest zdefiniowany w źródłach rpm-a i pytanie, na ile tu się rozjechało
- w rpm.org na pewno doszły nowe pola, w rpm5 chyba też coś doszło.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/