Re: Źródło SPEC-y dla nowych pakietów.

Krzysztof Mrozowicz krzysztof at mrozowicz.eu
Tue Aug 25 17:54:51 CEST 2020

W dniu 21.08.2020 o 13:44, Peri Noid via pld-devel-pl pisze:
> Taka myśl mnie naszła...
> Pieczołowicie podbijam KF5 do najnowszej wersji (w międzyczasie było już 6
> innych więc jakby trzeba, potem spróbuję zrobić KA5). Potrzebuję zrobić nową
> paczkę bo pojawiła się mała biblioteka plasma-wayland-protocols. Pytanie do
> praktyków - jak macie nową paczkę, czy robicie SPEC-e sami od zera, czy też
> może bierzecie je z jakiejś innej dystrybucji opartej o RPM? Nie jestem
> specjalistą i od zera takiego nie wyrzeźbię. Mam spec z Fedory, nie pójdzie 1-
> do-1 ale też nie wiem, ile w nim trzeba zmienić (zaraz sprawdzę). Tylko czy
> [...]

Cześć,
Ja jako świeżak w PLD, i w ogóle w pisaniu speców, korzystam z szablonów
(~/rpm/template-specs) i z gotowych już speców do podobnych programów
dostępnych w PLD. Wg mnie można też użyć speca z innej dystrybucji jako
wzoru, ale trzeba się liczyć, że w PLD nazwy paczek stanowiących
zależności mogą się różnić.

Pozdrawiam
Krzysiek