Re: rpm4 i brak funkcjonalności "rpm repackage"

Maciej Kędzierski pld-devel-pl-list at vip.server.pl
Thu Apr 22 12:44:33 CEST 2021

W dniu 22.04.2021 o 12:11, Jacek Osiecki pisze:
> Wiadomość napisana przez Krzysztof Mrozowicz via pld-devel-pl <pld-devel-pl at lists.pld-linux.org> w dniu 22.04.2021, o godz. 12:09:

> No choćby możliwość powrotu do poprzedniego zestawu pakietów? Wszystko trafia do repackage/{timestamp} więc teoretycznie rpm -Uvh —oldpackage * powinno dać radę.
> A stare pakiety potrafią wylecieć z FTP…

Dokładnie do tego jest to przydatne. Wiele razy uratowały mnie te
pakiety, kiedy po aktualizacji coś przestawało działać.

Oczywiście można włączyć pozostawianie kopii
instalowanych/aktualizowanych pakietów w poldek.conf (keep downloads =
yes) i w przyszłości mieć nadzieję na znalezienie danego pakietu, a
repackage pakietów pozwala na szybsze zdiagnozowanie problemu i
przywróceniu starszych pakietów (w danym katalogu {timestamp} były
wszystkie zależne pakiety).

Szkoda też, że poldek nie ma (czy może ma??) opcji logowania wszystkich
operacji, jak jest to np. w yum/dnf:
# dnf history
co też by było przydatne.

Oczywiście można yum używać w PLD, ale jakoś przyzwyczaiłem się tutaj do
poldka

PS. /usr/bin/yum jest linkiem do nieistniejącego dnf-3. Jest tylko
skrypt dnf. W CentOS dnf jest linkiem do skryptu dnf-3.
Więc zapewne jest do poprawienia w tym pakiecie yum, albo dnf.