Re: rpm4 i brak funkcjonalności "rpm repackage"

Maciej Kędzierski pld-devel-pl-list at vip.server.pl
Thu Apr 22 17:07:27 CEST 2021

Kolejna ciekawostka.

rpm4 nie obsługuje tych przepakowanych pakietów,

# rpm -qi rpm-5.4.15-58.x86_64.rpm
błąd: rpm-5.4.15-58.x86_64.rpm: region 63: numer znacznika się nie
zgadza il 88 ril 78 dl 26213 rdl 25775
błąd: rpm-5.4.15-58.x86_64.rpm: nie jest pakietem RPM (ani manifestem
pakietu)

ale wszystkie inne, oryginalne z dystrybucji i stworzone lokalnie z
pakietów źródłowych odczytywane są poprawnie przez rpm4

# rpm -qi rpm-5.4.15-57.x86_64.rpm
ostrzeżenie: rpm-5.4.15-57.x86_64.rpm: Nagłówek V4 DSA/SHA1 Signature,
identyfikator klucza e4f1bc2d: NOKEY
Name        : rpm
Version     : 5.4.15
Release     : 57
Architecture: x86_64
Install Date: (not installed)
Group       : Base
Size        : 2322706
License     : LGPL v2.1
Signature   : DSA/SHA1, czw, 19 mar 2020, 08:54:49, Key ID af3f93bce4f1bc2d
Source RPM  : rpm-5.4.15-57.src.rpm
Build Date  : śro, 18 mar 2020, 17:48:21
Build Host  : ymir-builder
Vendor      : pld
URL         : http://rpm5.org/
Bug URL     : http://bugs.pld-linux.org/
Summary     : Aplikacja do zarządzania pakietami RPM
Description :
RPM jest doskonałym programem zarządzającym pakietami. Umożliwia on
przebudowanie, instalację czy weryfikację dowolnego pakietu.
Informacje dotyczące każdego pakietu, takie jak jego opis, lista
plików wchodzących w skład pakietu, zależności od innych pakietów, są
przechowywane w bazie danych i można je uzyskać za pomocą opcji
odpytywania programu rpm.