rpm4 i brak funkcjonalności "rpm repackage"

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Apr 23 15:42:36 CEST 2021

On Thu, Apr 22, 2021 at 12:44:33 +0200, Maciej Kędzierski wrote:

> repackage pakietów pozwala na szybsze zdiagnozowanie problemu i
> przywróceniu starszych pakietów (w danym katalogu {timestamp} były
> wszystkie zależne pakiety).

No i zachowywał bieżące pliki konfiguracyjne.

> Szkoda też, że poldek nie ma (czy może ma??) opcji logowania wszystkich
> operacji, jak jest to np. w yum/dnf:
> # dnf history
> co też by było przydatne.

Ja do tego używałem właśnie repackage (timestampy odinstalowań) oraz
/var/cache/hrmib (instalacje).

Teraz pozostaje ręczne:
rpm -qa --qf "%{installtime}	%{name}-%{version}-%{release}\n"

albo korzystanie ze snapshotów lub backupów.

--
Tomasz Pala <gotar at pld-linux.org>