Pytanie o soft do statystyk sieci

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Tue Nov 23 14:55:33 CET 2021

Cześć,

trochę nie wiem gdzie pytać, a google zwracają sporo danych ale nie na temat…

Ostatnio mój serwer jest ostro atakowany na różne porty i adresy. Powoli wdrażam jakieś plany ratunkowe, ale cholernie mi brakuje sensownego narzędzia diagnostycznego.

Przydałoby mi się coś, co by mogło pokazać jak np. w przeciągu ostatnich 30 sekund wyglądała średnia ilość pakietów na sekundę i bitów na sekundę z podziałem na poszczególne lokalne adresy IP i porty. Nijak nie widzę czegoś takiego, jakoś sobie radzę odpalając na szybko iptraf… no ale nie tędy droga.
Generalnie to wręcz przydałoby mi się to w jakichś plikach, które mógłbym monitorować (np. nagiosem) i rzucać alertami…

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam,
—
Jacek