Pytanie o soft do statystyk sieci

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Tue Nov 23 15:22:28 CET 2021

On 23/11/2021 14:55, Jacek Osiecki wrote:
> Cześć,
>
> trochę nie wiem gdzie pytać, a google zwracają sporo danych ale nie na temat…
>
> Ostatnio mój serwer jest ostro atakowany na różne porty i adresy.

Nie tylko twój serwer. Cały internet. To już po prostu taki szum, jak
microwave background radiation w kosmosie.

> Powoli wdrażam jakieś plany ratunkowe, ale cholernie mi brakuje sensownego narzędzia diagnostycznego.

'nmap', 'netstat -nlvp' – patrz co masz otwarte z zewnątrz i załóż, że
_wszystko_ będzie atakowane. Niepotrzebne rzeczy zablokuj firewallem
potrzebnych pilnuj, żeby dziur nie było.

> Przydałoby mi się coś, co by mogło pokazać jak np. w przeciągu ostatnich 30 sekund wyglądała średnia ilość pakietów na sekundę i bitów na sekundę z podziałem na poszczególne lokalne adresy IP i porty. Nijak nie widzę czegoś takiego, jakoś sobie radzę odpalając na szybko iptraf… no ale nie tędy droga.
> Generalnie to wręcz przydałoby mi się to w jakichś plikach, które mógłbym monitorować (np. nagiosem) i rzucać alertami…

I w czym miałoby to pomóc. Informacje może faktycznie ciekawe, ale w
dzisiejszych czasach niewiele z tego wynika.

Pozdrawiam,
Jacek