Re: pwdutils => shadow = problem z "kropką" w user/group

Maciej Kędzierski pld-devel-pl-list at vip.server.pl
Mon Jan 10 13:27:54 CET 2022

Z tego co znalazłem to w pakiecie "shadow-4.8.1-1.src.rpm" jest patch
"shadow-goodname.patch", który powinien dodawać możliwość wykorzystania
"." w nazwach użytkowników, ale którego aplikacja nie jest jednak
włączona. Zapewne przez to, że występuje błąd w czasie jego nakładania.

Znalazłem działający patch do wersji shadow-4.8, który jest w źródłach
CentOS'a:
http://ftp.riken.jp/Linux/cern/centos/s9/BaseOS/source/tree/Packages/shadow-utils-4.9-3.el9.src.rpm