Kmaila dla KDE5 - czemu nie ma w TH/test?

Witold Filipczyk gglater62 at gmail.com
Sat May 14 19:43:42 CEST 2022

Dnia Fri, May 13, 2022 at 05:16:25PM +0100, Krzysztof Mrozowicz via pld-devel-pl napisał(a):

> [...]

Pamiętam, ze ktoś kiedyś stracił całą pocztę po upgrejdzie kmaila z pld.
Automatyka jest prosta:
# build.sh
#!/bin/bash

VERS="5.94.0"
rpm -q "$1" | grep "$VERS" && exit 0

cd ~/rpm/packages/$1
git pull
/home/users/pld/rpm/rpm-build-tools/kf5up.py *.spec "$VERS"
/home/users/pld/rpm/packages/builder -5 *.spec
# poniżej bez wypisywania na ekran, żeby się szybciej budowało
rpmbuild -bb *.spec &> log && sudo /home/users/pld/bin/i
touch .
##rm -rf ~/rpm/BUILD/* # można odkomentować, gdyby ktoś budował na ramdysku

# i
#!/bin/bash
cd /home/users/pld/rpm/RPMS
rpm -Uhv $(find . -newer touch -type f) --force
touch touch
# Przed pierwszym użyciem trzeba zrobić touch touch w katalogu z rpmami

# .rpmmacros, żeby się szybciej budowało
%_binary_payload w3.zstdio
%_enable_debug_packages 0
%_repackage_all_erasures 0
%disable_short_circuited_deps 1

# check_log.py wersja angielska
#!/usr/bin/python3

import sys

if __name__ == '__main__':
        empty = True
        bad = False
        SPR = False
        SPR2 = False
        locale = False
        with open(sys.argv[1] + '/' + 'log', 'r') as f:
                for line in f:
                        empty = False
                        if line.startswith('Wrote'):
                                if bad:
                                        print(sys.argv[1] + ' [NOT OK]')
                                        sys.exit(1)
                                if locale:
                                        print(sys.argv[1] + ' [L]')
                                        sys.exit(0)
                                print(sys.argv[1] + ' [OK]')
                                sys.exit(0)
                        if line.startswith('Checking for unpackaged'):
                                SPR = True
                                continue
                        if line.startswith('warning: Installed (but unpackaged'):
                                SPR2 = True
                                continue
                        if SPR2:
                                if line.startswith('   /usr/share/locale/'):
                                        locale = True
                                        continue
                                else:
                                        bad = True
        if empty:
                print(sys.argv[1] + ' [NOT OK EMPTY]')

Przed budowaniem trzeba mieć listę pakietów do zbudowania w pliku ~/rpm/packages/plik
Potem:
cd ~/rpm/packages/
for i in `cat plik`; do build.sh $i; done

Zwykle się nie udaje za pierwszym przebiegiem, więc trzeba poprawić niezainstalowane pakiety.
rpm -qa | grep kf5- | grep -v 5.94.0

Jak już są pakiety zbudowane, to można sprawdzić logi.
cd ~/rpm/packages/
for i in `cat plik`; do check_log.py $i; done | grep NOT

check_log.py wypisuje NOT OK, gdy jakieś pliki są niespakietowane.
L, gdy jakieś locale są niespakietowane.
OK, gdy się udało.

Dla plasmy i aplikacji, budowanie jest analogiczne.