virtualhost PLD jako LXC w Proxmox?

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Wed May 24 11:28:46 CEST 2023

Cześć,

w ramach żegnania się z linux-vserver chciałem przenieść do proxmoxa jednego z guestów. Niby nie ma tam nic skomplikowanego, ale to jest host pocztowy - lekko przedatowany exim, dovecot itd. i trochę boję się to na szybko konfigurować od zera, żeby się nie okazało że nagle ludziom pobierają się miliardy maili itd.

Mam proxmoxa na nowej maszynie na którego chcę całość przenieść.
Z tego co rozumiem, to teoretycznie mógłbym wrzucić cały obecny serwer razem z vserverami jako KVM - ale to trochę strzelanie z armaty do wróbla.
Jak to zrobić? Przerobić jakiś template LXC i wrzucić w niego po prostu guesta PLD?

Pozdrawiam,
—
Jacek