virtualhost PLD jako LXC w Proxmox?

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Sun May 28 10:01:39 CEST 2023

On Wed, 24 May 2023, Jacek Osiecki wrote:

> Cześć,
>
> w ramach żegnania się z linux-vserver chciałem przenieść do proxmoxa jednego z guestów. Niby nie ma tam nic skomplikowanego, ale to jest host pocztowy - lekko przedatowany exim, dovecot itd. i trochę boję się to na szybko konfigurować od zera, żeby się nie okazało że nagle ludziom pobierają się miliardy maili itd.
>
> Mam proxmoxa na nowej maszynie na którego chcę całość przenieść.
> Z tego co rozumiem, to teoretycznie mógłbym wrzucić cały obecny serwer razem z vserverami jako KVM - ale to trochę strzelanie z armaty do wróbla.
> [...]

Mam tylko "goły" LXC, ale działa mi całkiem sprawnie.
Konfig samego LXC jest praktycznie domyślny, konfig chroota PLD wygląda
tak:

# =============================================
# Distribution configuration
lxc.include = /usr/share/lxc/config/common.conf
lxc.arch = linux64

# Container specific configuration
lxc.rootfs.path = dir:/srv/pld/x86_64
lxc.uts.name = builder-x86_64

# Network configuration
lxc.net.0.type = veth
lxc.net.0.link = lxcbr0
lxc.net.0.flags = up
lxc.net.0.hwaddr = 00:16:3e:71:5e:81

lxc.pty.max = 100
lxc.start.auto = 1

lxc.mount.entry = none dev/shm tmpfs rw,nosuid,nodev,create=dir

--
Jan Rękorajski                    | PLD/Linux
SysAdm | baggins<at>pld-linux.org | http://www.pld-linux.org/