PLD jako VM na proxmox - brak hostname?

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Sat May 27 23:41:02 CEST 2023

Hej,

mam dziwny objaw przy odpaleniu kopii maszynki z PLD jako VM pod proxmoxem - chciałem na początku zrobić jako kontener LXC, ale to chyba niemożliwe i po którejś z kolei próbie zrezygnowałem.

No i niby startuje (musiałem przerobić ciutkę kernel bo mam kompilowany na stałe, bez zabaw w initrd itp.), po czym po linijkach:

mount (1344) used greatest stack depth: 13528 bytes left
grep (1346) used greatest stack depth: 12872 bytes left

 na jakieś 40 sekund się zwiesza… i widzę na konsoli prompt:

(none) login:

Niby wszystko działa, sieć jest, ale zastanawiam się co jest grane. Zmienna HOSTNAME nie jest ustawiona, mimo że jest /etc/sysconfig/network i na oryginalnym systemie normalnie działa.
Jakiś pomysł jak dojść do tego co mnie blokuje?

Pozdrawiam,
—
Jacek