Formatowanie tekstu w DocBook

wrobell wrobell w ite.pl
Śro, 4 Lut 2004, 12:38:38 CET

On Wed, Feb 04, 2004 at 02:02:03AM +0100, Paweł Krakowiak wrote:
> Jedno, proste pytanie. Jakiego taga (badz atrybutu dla jakiegos?) mam
> uzyc, aby uzyskac tekst inna czcionka w srodku zdania?
>
> Np "Aby zgasic swiatlo, musisz byc zalogowany jako droot" - chcialbym to
> "droot" widziec, jako tekst odrozniajacy sie od reszty zdania. Cholera,
> ciezko mi to wytlumaczyc. To nie ma byc <screen>, czy inne takie, bo tlo
> winno zostac to samo. Na pewno widzieliscie nie raz takie wstawki w
> dokumentacji, pisane innym stylem. Jesli ktos zrozumial ten chaos, to
> niech mi laskawie wyjasni jednym zdaniem ;)

Właściwie, to jest trochę źle postawione pytanie w kontekście DocBook-a.
Pytanie powinno brzmieć jak otagować nazwę użytkownika - co oczywiście
później, na etapie przetwarzania odpowiednimi stylami, może zostać
wyróżnione inną czcionką.

Dla nazwy użytkownika, o ile dobrze widzę, nie ma odpowiedniego tag-u.

Możliwe, że należałoby użyć tagu literal:

    http://www.docbook.org/tdg/en/html/literal.html

    wrobell <wrobell w ite.pl>