RAID mdadm

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Nie, 17 Kwi 2005, 20:51:19 CEST

Dnia 17-04-2005, nie o godzinie 18:27 +0200, Adam Gołębiowski
napisał(a):

> oraz RAID 6.
ok doda sie nie spostrzegłem o 6 rok temu sie w to bawiłem i tylko max 5
mnie interesowało

> stylistyka, macierze, macierze, macierze, RAID RAID RAID...

wiem kuleje u mnie , jakos nie miałem pomysłu jak to zastepowac moze jak
na spokojnie wyspany to przeczytam (pisałem o 5 w nocy - bezsennsoć ) :)
za wszelkie sugestie z góry wielkie dzięki

> bzdura. możesz założyć softraid na dyskach.

mozesz to rozwinąć ?? znaczy jak bezpośrednio na dyskach się to robi ??
w linuksie

>  Różnica ... wynika z nazwy.
> tu obsługa sprzętowa, tu programowa.
zgadza sie podstawowa jest taka

> dmraid nie jest potrzebny do tworzenia soft raid.
do tworzenia nie ale do obsługi moze sie przydać (zaznacze jako opcja)

> Do przetłumaczenia.
to jasne

> Krok drugi wedle dokumentacji należy uczynić w następujacy sposób:
> # mdadm --detail --scan >> /etc/mdadm.conf

robiłęm to ręcznie ale skoro w dokumentacji tak jest dopisze

> Do tego skoro już rzucasz pojęciami RAID 0,1,5,10 warto by opisać co
> który robi.

takie sa plany :)

--
Michał Panasiewicz
jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl