PLD-doc/book/pl_book__instalacja/pl_instalacja__chroot.sec

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Śro, 1 Lut 2006, 23:43:46 CET

Dnia 01-02-2006, śro o godzinie 03:03 +0100, wolvverine napisał(a):

> Modified:
>    PLD-doc/book/pl_book__instalacja/pl_instalacja__chroot.sec

Właśnie pracuję nad nowym rozdziałem, który zastąpi obecne opisujące
instalację z chroota i RescueCD, więc nie ma sensu w starych nic
modyfikować.

> +<para>jeśli używamy dev a nie devfs dodajemy jeszcze: </para>
> + <screen> append="devfs=nomount nodevfs"

devfs jest mocno obsolete, (będę na łamach dokumentacji dążył do
porzucenia go na rzecz UDEV-a), więc opisywanie jakichkolwiek
dotyczących go opcji mija się z celem.

Nie znam się na devfs (nigdy nie używałem) ale czytając dokumentację
kernela doszedłem do wniosku że opcji "devfs=nomount" nie podaje się w
konfiguracji bootloadera. Używa się jej tylko jako awaryjnego parametru
jądra z poziomu bootloadera i w dodatku właśnie w sytuacjach kiedy
_mamy_ devfs:

---cut---
If you encounter problems booting (for example if you forgot a
configuration step), you can pass devfs=nomount at the kernel
boot command line. This will prevent the kernel from mounting devfs at
boot time onto /dev.
---cut---
źródło: /usr/src/linux-2.6.14.6/Documentation/filesystems/devfs/README

Pozdro,
--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat|@|pld-linux|.|org