TODO oraz Re: ModInfo 0.1.1

Paweł Gajda mis w hq.obop.com.pl
Śro, 28 Kwi 1999, 16:34:10 CEST

On Tue, 27 Apr 1999, Piotr Grochowski wrote:

> On Sun, 25 Apr 1999, Paweł Gajda wrote:

[..]
> Hmmmm... Ja myslałem, żeby to zrobić tak, jak moje ModInfo - program
> sprawdzający poprawność składni jest zrobiony dokładnie na podstawie
> biblioteki (tej zarządzającej modułami).
>
> OK. W każdym razie ja na proponuję, abyś już całym tym tematem zajął się
> sam, skoro już zacząłeś....

Jesteś pewien, że nie chcesz?  :-)
Kod czytający plik mogę Ci podesłać, nie za bardzo mam czas by
montować ten programik(robię tę obsługę sterowników)

> W każdym razie: czy mógłbyś wystawić jakieś TODO? Zabrałby się za coś, ale
> do czego byś się już ty nie wtrącał -- nie chcę kolejnego nulla....

Jakieś tudu...

W tej chwili najbardziej brakuje nam pkgselect. Jarek wstrzymał prace
nad nim(matura) i jeżeli nikt tego teraz nie pociągnie dalej, to do
wakacji zostaniemy bez wybieraczki pakietów.
Ja raczej na pewno się tym nie zajmę.

Dalej:

1. Konfiguracja zainstalowanego systemu, do napisania/wyciągnięcia
   z rh (trzeba się tu przyjrzeć /etc PLD, które będzie się
   chyba różnić od RH)
   - hasło roota
   - mysz
   - strefa czasowa
   - modem
   - Xserwer(?) (który zainstalować)
   - język i font(to chyba jest w lang, ale nie jestem teraz pewien)
   - coś jeszcze?

Trzeba by się tutaj zastanowić, jak to urządzić. Są, zdaje się,
robione pld-moduły do linuxconfa(zob. cvs). Być może część z tego w
samym inst jest niepotrzebne.
Nic więcej nie powiem, bo nie wiem :-) Tak czy inaczej działka
,,konfiguracja'' jest do wzięcia.

Aha, konfiguracja sieci jest już zrobiona, dostosuję ją tylko do
konf. w PLD, która na razie ,,się ustala''.

2. Obsługa cpio.bz2, opisałem to dość dokładnie jakiś czas temu,
   Nie jest to pilne, ale IMHO prędzej, czy później trzeba
   będzie to zrobić.
   Można też rozważyć zastosowanie innego niż cpio formatu do tego
   celu (tar,ar?).

I to chyba wszystko, co jest potrzebne do ,,w miarę pełnej'' wersji.

Są jeszcze niewielkie braki w tym co jest teraz, np. brak obsługi
innych niż [v]fat i sysv fsów. W kernelach 2.2.x doszły jeszcze: ntfs,
hfs, ufs, itd. Trzeba wywiedzieć się o ich numerki i dopisać.

Co dalej(kolejność prawie przypadkowa):

* wykrywanie urządzeń pci - libpciprobe z rh install
* tryb upgrade
* wielojęzyczny system pomocy
* treść tej pomocy i jakiś mini-JTZ instalacji
* wsparcie dla pcmcia - libpcmciaprobe z rh install
* wersje na alfę, sparka, i inne - tu jest problem ze sprzętem do
  testów.
* tryby: nowicjusz, nienowicjusz, etc
* instalacja z automata(a'la rhowy kickstart, tyle że lepszy :-)
* smbfs(?) (AFAIK pozostaje odpalenie smbmount)
* ppp(?)
* moduł iohttp - jakiś czas temu znalazłem liba http-tiny(czy
  jakoś tak), na życznie udostępnię/dam namiar.
* przeróbka installinit(zacząłem), ten z rh nie grzeszy
  przejrzystością kodu.
* poprawienie komunikatów i zrobienie tłumaczenia na polski
* obsługa raid (ten w kernelu) ?

To tyle na razie przychodzi mi do głowy.

> To co mam jest to dokładnie to, co kiedyś tu podsyłałem -- nic nie jest
> zmienione, bo nie zaakceptowałeś ModInfo....
> Jak chcesz mogę ci to podesłać jeszcze raz.

Znaczy się nie chcesz go uzupełnić? :-(
Jeżeli nie leży na dione, to podeślij proszę.

Paweł
--
mailto: mis w k2.net.pl