Re: rpmmen c. 0.2.0 już jest

Jarek Woloszyn yossa w pld.org.pl
Czw, 3 Cze 1999, 22:59:23 CEST

On Thu, 3 Jun 1999, Paweł Kołodziej wrote:

>Przypuszczam, że tam jest kilka buforów w które db wpisuje dane i zwraca,
>wskaźnik na ten gdzie wpisał te których potrzbuję. I teraz dylemat. Czy
>orzymany bufor sobie kopiować, a jak przestanie być używany to go zwalniać
>(rpmpkgs_entry_free), czy założyć że nie będziemy potrzebowali naraz
>informacji z kilku pakietów, i operować na wskazanym przez db obszarze
>pamięci. To drugie rozwiązanie wydaje mi się potencjalnie niebezpieczne, a

A jak chcesz na tym operować? Przecież chyba żadnych zmian w tym buforze
nie robisz? On jest tylko do odczytu, a jak trzeba, to się go lokalnie
kopiuje.

>pierwsze rozwiązanie. Chyba, że Jarkowi _bardzo_ niebędzie się chciało
>wstawiać w odpowiednich miejscach rpmpkgs_entry_free.
>Moglibyście się w tej kwesti wypowiedzieć ?

Nie :))) nie mam nic przeciwko wstawianiu tego free. Myślę, że jesli db
martwi się pamięcią, to nie trzeba tego nigdzie kopiować. A db wcale nie
musi mieć statycznych buforów, tylko dynamicznie je alokować i zwalniać
po zakończeniu programu.
Przejrzałem źródła glibc i to jest tak, że pomiędzy każdym wywołaniem
pamięć z danego wskaźnika na bazę jest zwracana, a potem w czasie
pobierania kolejnego elementu przydzielana. Tak mi się przynajmniej wydaje
:)

--
 .-+> yossa w pld.org.pl ---------------,----+> http://dione.ids.pl/~yossa --+,
|`+-- Living life to the full <+.  .-|--+> C Programmer ---+> Linux User ---.|