lang-0.0.1

Paweł Gajda mis w hq.obop.com.pl
Wto, 16 Mar 1999, 12:58:25 CET

On Mon, 15 Mar 1999, Piotr Meyer wrote:
> Przesyłam perwszą wersję lang-a.
> Teraz będę brał się za adaptowanie skryptów do tworzenia czcionek itd...
> (na rzie można używac tych z RH).

Uff, jestem, byłem odcięty przez te parę dni.

Nie będę teraz włączał tego modułu, zrobi się to po wypuszczeniu v0.1
insta, który na dniach (mam nadzieję) wreszcie pojawi się, obecnie
jeszcze go testuję i poprawiam)

Aha, na przyszłość napisz ,,biorę to i to'' zanim się za coś weźmiesz,
unikniemy robienia tego samego (dobrze, że nie miałem zbyt dużo
czasu, bo bym to machnął :-)

[..]
> Nie wiem, czy warto robic zewnętrzny plik z konfiguracją danych dla języka.
> Wg mnie musialby wyglądac on tak:
>
> #język		key	font		terminal
>
> Polski		pl	iso2-16		linux-lat
> English		en	iso1-16		linux
> .
> .
> .
>
> Spokojnie może on leżeć w tablicy...
Może, tylko przy założeniu rozwoju PLD i samego instalatora
każda nacja będzie nas molestować o wpis. Tak samo przy zmianie fontu
czy terminala. IMO docelowo warto umieścić to na zewnątrz.

Standardowa prośba o nie stosowanie komentarzy c++'owych '//'

I od razu odpowiem na Twoje pytania z innych postów:

> 2. Domyślnym językiem instalacji jest polski?
Domyślnym, tzn jakim ? W kodzie całość komunkatów jest(i ma być)
po angielsku.

> Mogę się mylić, ale nie widzę powodów dla których nie można by
> zrobić jednego pliku (np. install1.tr) zawierającego pliki ze
> wszystkich etapów instalacji. Zmiana w module byłaby kosmetyczna, a
> skrypty zarządzające tłumaczeniami o niebo prostsze...

Hmm, jak na razie nie ma podziału na etapy jak to jest w RH,
i raczej nie będzie(chociaż?), proponuję na razie
odłożyć problem.

Wczoraj montowałem dyskietkę instalacyjną i okazało się,
że, moduły nie zmieszczą się w żaden sposób(2.2.x ma ich sporo więcej
niż 2.0). IMHO najprościej wszystkie moduły ze sterownikami wrzucić na
drugą dyskietkę.

Innym rozwiązaniem jest zrobienie jak w RH, tzn zlinkować statycznie
insta z libc i wszystkie utilsy zaszyć w nim (zob. commands.c w
rhinst), ale :
- jest to nieco pracy
- właściwie i tak nie ma gwarancji, że wszystkie sterowniki się
  zmieszczą

2 flopki to chyba nie tragedia?  ;-)

Paweł