ModInfo -- szczegóły

Paweł Gajda mis w k2.net.pl
Nie, 28 Mar 1999, 15:01:55 CEST

On Sun, 28 Mar 1999, Piotr Grochowski wrote:

> Hejki!
> W zasadzie jest to do PawłaG -- parę pytanek o parę szczegółów. A więc:
> 1. Czy pliki modinfo (tekstowe - te z opisami modułów) bedą się znajdować
> na bootkietce, czy na źródle instalacji. To uzależnia wczytanie plików
> metodą 'naturalną' (open, read, etc.) lub iointf...

Hmm, myślę, że zwyczajnie: open, read itd.

Zrobi się plik np. net_devdrv.cpio.gz zawierający wszystkie drv do
sieciówek i właśnie plik modinfo. Instalator będzie sobie to sam
rozpakowywał (i ew. ściągał). Tak jest to teraz zrobione, z tym, że
zamiast modinfo jest MODLIST - łysa lista modułów.

> 2. Coś mówiłeś, że modinfo ma być częścią pldiliba -- integracją z nim
> (tzn. modyfikacja makefile, pldi.h, etc.) mam się zająć ja, czy zrobisz to
> ty?
Jak chcesz. Jeżeli zbyt długo czasu by Ci zeszło na
włączeniu (zwłaszcza, że mocno zmieniłem liba), to mogę ja to zrobić.
Oczywiście lepiej dla mnie, gdybyś zrobił to Ty i podesłał łatkę.

> Pytań w zasadzie tyle. ModInfo jest w zasadzie gotowe, przetestowane i
> wyczyszczone. Tym razem się postarałem, żebyś nie miał na co narzekać...
> :)
Niee, tylko bez paranoi proszę ;-))

> Zrobiłem to trochę inaczej, niż mówiliśmy -- po zrobieniu projektu wyszło,
> że drobne zmiany umożliwią parę udogodnień. A więc plików z opisami
> modułów może być więcej niż jeden: np. jeden z opisem modułów sieciowych,
> drugi z opisem scsi, trzeci z paride, etc. Wystarczy dodać pliki
> odpowiednią funkcją -- moim zdaniem ułatwi to tworzenie plików modinfo,
> gdyż każdy zajmujący się danym zagadnieniem (sieć, scsi, paride) będzie
> mógł stworzyć plik z opisem modułów danej grupy. Struktura samych plików
IMHO dobry pomysł, tylko... ponieważ moduły nie mieściły się
na dyskietce to zrobiłem tak na poziomie plików z modułami
(funkcja add_mods_archive()).

Założenie takie, jak napisałem powyżej:
mamy pakiet z modułami np. scsi_devdrv.cpio.gz zawierający moduły i
wszystko(prócz zależności), co będzie potrzebne do ich obsługi.
Potrzebny moduł(czyli w przyszłości jego opis) wyszukiwany jest
funkcją lookup_module().

W sumie jedno(dodawanie plików z opisami w modinfo) nie przeszkadza
drugiemu(add_mods_archive()), ale IMHO wprowadza mały bałagan,
ponieważ dublujemy informację: w modules.c trzymana jest lista
pakietów z modułami, w modinfo lista plików z opisami(rozumiem,
że tak to działa). Co o tym myślisz ?

[opis modinfo]
Na pierwszy rzut oka wydaje się w porządku, tylko
jaki device jest dla scsi ? ;-)

> Jakieś sugestie/pytania odnośnie powyższego?
Czy przygotowałeś jakiś plik, który byłby gotowy(chociaż z 10 opisów
dla sieciówek i scsi) do użytku ?

W każdym bądź razie, może jesteś chętny się zająć tą działką ?
IMHO trzeba by zaprząc do tego zespół PLD, czyli zrobić jakieś README,
wrzucić do cvs zaczątki plików modinfo itd. To wszystko myślę po
wdrożeniu modinfo(jak już nieco okrzepnie).

Paweł
--
mailto: mis w k2.net.pl