Re: ModInfo -- szczegóły

Piotr Grochowski pager w pld.org.pl
Pon, 29 Mar 1999, 20:57:41 CEST

On Sun, 28 Mar 1999, Paweł Gajda wrote:

> Hmm, myślę, że zwyczajnie: open, read itd.
Ok.

> Jak chcesz. Jeżeli zbyt długo czasu by Ci zeszło na
> włączeniu (zwłaszcza, że mocno zmieniłem liba), to mogę ja to zrobić.
> Oczywiście lepiej dla mnie, gdybyś zrobił to Ty i podesłał łatkę.
OK. Czy pldilib z pldi0.1 jest najnowsza?

> [...]
> (funkcja add_mods_archive()).
>
> Założenie takie, jak napisałem powyżej:
> mamy pakiet z modułami np. scsi_devdrv.cpio.gz zawierający moduły i
> wszystko(prócz zależności), co będzie potrzebne do ich obsługi.
> Potrzebny moduł(czyli w przyszłości jego opis) wyszukiwany jest
> funkcją lookup_module().
>
> W sumie jedno(dodawanie plików z opisami w modinfo) nie przeszkadza
> drugiemu(add_mods_archive()), ale IMHO wprowadza mały bałagan,
> ponieważ dublujemy informację: w modules.c trzymana jest lista
> pakietów z modułami, w modinfo lista plików z opisami(rozumiem,
Hmmmm... Nie bardzo widzę, żeby tu miała być dublowana informacja... Z
tego co rozumiem: w modules.c jest lista plików *.cpio.gz z modułami. W
każdym pliku cpio.gz jest jeden plik modinfo opisujący moduły, które są w
środku. Tak to założyłem. Nie wiem więc, jaka informacja się dubluje...
A więc np. fragment instalatora instalujący moduł scsi:
1. rozpakowanie pliku scsi.cpio.gz
2. wczytanie pliku scsi.mi do modinfo
3. wyświetlenie modułów do wybrania i wybranie (przez usera)
4. załadowanie modułu
5. skasowanie pozostałych modułów
6. wyczyszczenie bazy danych modinfo

> [opis modinfo]
> Na pierwszy rzut oka wydaje się w porządku, tylko
> jaki device jest dla scsi ? ;-)
Hmmm... No tak. Tu jest problem.... Nie bardzo wiem, jak go rozwiązać....
Można np. po prostu wpisać scsihdd, scsicd, etc (tylko dla wyszukiwania),
a część instalująca moduł scsi już by się sama musiała martwić o
użądzenie.

> Czy przygotowałeś jakiś plik, który byłby gotowy(chociaż z 10 opisów
> dla sieciówek i scsi) do użytku ?
Z tym nie będzie problemu. W sumie ad. sieci - jest ten plik, który kiedyś
podesłałem. Zmienię go na obecny format i będzie ok.

> W każdym bądź razie, może jesteś chętny się zająć tą działką ?
> IMHO trzeba by zaprząc do tego zespół PLD, czyli zrobić jakieś README,
> wrzucić do cvs zaczątki plików modinfo itd. To wszystko myślę po
> wdrożeniu modinfo(jak już nieco okrzepnie).
A więc README jest gotowe (trochę lakoniczne, ale nie mam smykałki do
pisania instrukcji...). Co do 'zaprzęgnięcia' zespołu PLD - jestem za.
Jednakże ja z cvs'em połączyć się nawet nie mogę.... Możnaby, tak jak
kiedyś Jarek proponował, spróbować zrobić własnego cvs'a, gdzieś na dobrym
łączu. Dione już padać nie powinno, więc można pogadać z lcamtufem (mogę
się tego podjąć). Chyba wszystkim pasują dzisiejsze transfery z dione?
Więc jak?

Kod będzie raczej jutro, niż dziś -- wykryłem mały wyciek pamięci, w razie
wykrycia błędu braku zakończenia pliku mi.... Jednak gdb to jest dobra
rzecz...

PaGer

--
       _______/ P i o t r   G r o c h o w s k i \______
 /\___/  e-mail: pager w pld.org.pl, pager w dione.ids.pl, \___/\