pkgssel 0.3.1

Paweł Gajda mis w k2.net.pl
Pią, 21 Maj 1999, 12:07:05 CEST

On Wed, 19 May 1999, Jarek Woloszyn wrote:
> I jeszcze jedna watpliwosc. Zrobilem tak, ze w moich strukturach sa
> wskazniki na struktury z rpmmena, takze kazda zmiana zaznaczenia pakietu
> powoduje zmiane w pakiecie na ktory wskazujemy. Dlatego mozna zaznaczyc
> np. basha w jednej grupie i zostanie zaznaczony we wszystkich.
> No i teraz ta watpliwosc. Najciekawsze byloby polaczenie obu sposobow
> wybierania (tak jak teraz), a nie tak jak w rh - albo grupami, albo
> pakietami. Ale z drugiej strony to bez sensu, zeby pakiety byly
> instalowane tylko wtedy gdy grupa bedzie zaznaczona. Moze zrobimy tak, ze
> [...]

Czy chodzi Ci o to, że jeżeli np. perl będzie w grupie ,,Wielbłąd'' i
,,WWW-devel'', to użytkownik będzie mógł odznaczyć/zaznaczyć go 2
razy? Jeżeli tak, to czytaj dalej ;-)

Można tak spróbować zrobić, tylko ten licznik trzeba koniecznie jakoś
pokazać(na życzenie) i umożliwić jego wyzerowanie.

Ale może to być nieco dezorientujące: odznaczam pakiet, ale
żeby mieć pewność, że go nie zainstaluję to:
- muszę zrozumieć zasadę hardlinków i po co ten licznik
- wciskać jakieś dodatkowe klawisze

Może to samo z małą modyfikacją:
1. Jeżeli zaznaczam grupę to:
   licznik++;

2. Jeżeli odznaczam grupę to:
   licznik-- if(licznik>0);

3. Jeżeli odznaczam/zaznaczam pakiet to:
   licznik = 0/1 (,,nie chcę/chcę go w ogóle'')

install(pakiet) if(licznik);
?

To wydaje mi się b. intuicyjne. Licznik odwołań, który opisałeś będzie
po prostu denerwował - powyżej jedynki operacja
zaznaczania/odznaczania nie będzie miała sensu(poza obrazkiem [X] na
ekranie)

Jeszcze propozycja interfejsu:
Po co nam '[ ]' przy pakiecie/grupie? Właściwie jest to zbędne
i (dla mnie) męczące w obsłudze (najedź i spacja, najedź i spacja,...)
Trzymając się analogii z fs, to może zrobić to podobnie do mc/nc,
w postaci panelu z pakietami i grupami jako pliki i katalogi?

Zaznaczone elementy są podświetlane(i klamerkowane np <pakiet> - dla
monitorów mono).
Obsługa jak w nc
- zaznaczanie/odznaczanie: '*', 'Ins', 'Del', '+' i wpisana maska.
- F3 - podgląd zawratości + description + wymagane pakiety + coś tam
  jeszcze

Na dole okienko-status pakietu na którym jesteśmy: Summary+rozmiar
oraz suma wielkości pakietów zaznaczonych.
?

IMHO zalet ma to mnóstwo:
- gotowy projekt
- prostota, każdy, kto miał do czynienia z nc-podobnym programem nie
  będzie miał kłopotów ze obsługą.
- wydoda (zaznaczanie na podstawie maski)
- mniej roboty z newtem(?)

Paweł

PS. Żeby tylko nie wyszedł z tego debianowy dselect :-)

PS2.  Dałbyś się namówić na udostępnianie także binarek(statycznie
linkowane z newt-pN)? Chętnie bym obejrzał pkgselect, ale zanim się
zbiorę i to pościągam, poustawiam, pokompiluję...
--
mailto: mis w k2.net.pl