automake/autoconf

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Pon, 8 Lis 1999, 00:03:25 CET

[niedziela, 07 listopad 1999], Paweł Gajda napisał(a):

> Jakbyś mógł krótko napisać, dlaczego warto tego używać w tym przypadku?

1. Problem z db1 vis db.
   W PLD rpm jest linkowany z db1 z glibc 2.1.x.
   U Wojtka w Tsunami rpm jest linkowany z db także z glibc 2.1.x.
   Komuś może przyjść ochota na skompilowanie installera na glibc 2.0.x
   (tam jest tylki libdb ale odpowiada ono libdb1 z glibc 2.1.x)
2. Zapominasz o Makefile'ach. Struktura plików Makefile.am jest znacznie
   prostrza niż Makefile. W wynikowych plikach masz całe mnóstwo celi które
   są popracowane i nie trzeba już się nimi zajmować (np make dist, make
   clean, make distclean)
3. Gdy chcesz skompilować program z innymi opcjami wywołujesz ./configure z
   innymi przełącznikami a nie grzebiesz w kilku plikach.
4. Załatwia sprawę budowania shared libów a także linkowania tylko
   statycznego.
5. pewnie jeszcze coś o czym teraz zapomniałem

Wady:
1. Narzut czasu na wykonanie ./configure (można ./configure.status to jest
   szybciej).

Wszystkie zmiany jakie dokonałem dotyczą tylko brancha 'automake'. W głównym
ciągu się nic nie zmianiło. Jeśli tego nie akceptujecie to dam sobie spokój.

OK.

Wiget
--
 / / /\ \ (_) __ _  ___| |_  @__mail:  Artur Frysiak