automake/autoconf

Paweł Gajda mis w k2.net.pl
Wto, 9 Lis 1999, 00:03:18 CET

poniedziałek 08/11/1999  0:03:25, Artur Frysiak pisze:

> 1. Problem z db1 vis db.
>    W PLD rpm jest linkowany z db1 z glibc 2.1.x.
>    U Wojtka w Tsunami rpm jest linkowany z db także z glibc 2.1.x.
>    Komuś może przyjść ochota na skompilowanie installera na glibc 2.0.x
>    (tam jest tylki libdb ale odpowiada ono libdb1 z glibc 2.1.x)

Iiiitam, wykrywane jest to przez __GLIBC_MINOR__.

> 2. Zapominasz o Makefile'ach. Struktura plików Makefile.am jest znacznie
>    prostrza niż Makefile. W wynikowych plikach masz całe mnóstwo celi które
>    są popracowane i nie trzeba już się nimi zajmować (np make dist, make
>    clean, make distclean)

Kwestia przyzwyczajeń.

> 3. Gdy chcesz skompilować program z innymi opcjami wywołujesz ./configure z
>    innymi przełącznikami a nie grzebiesz w kilku plikach.

np. make option=-Dvalue

To może nie załatwi wszystkiego, co może autoconf, tylko w tym
przypadku nie jest to IMHO aż tak ważne.

> 4. Załatwia sprawę budowania shared libów a także linkowania tylko
>    statycznego.

make shared static

> Wady:
> 1. Narzut czasu na wykonanie ./configure (można ./configure.status to jest
>    szybciej).

No i konieczność zmiany przyzwyczajeń i podszkolenia się narzędzia
przez grupę ludzi. W tym główne "ale" do tego pomysłu -- nie wiem
jeszcze na ile bezboleśnie można się na to przerzucić i czy
rzeczywiście usprawni to pracę.

> Wszystkie zmiany jakie dokonałem dotyczą tylko brancha 'automake'. W głównym
> ciągu się nic nie zmianiło. Jeśli tego nie akceptujecie to dam sobie spokój.

Zaraz nie akceptujecie, daj obejrzeć :-)

Paweł
--
mailto: mis w k2.net.pl