[pld-installer] Kolejność instalacji rpmów

Paweł Gajda mis w k2.net.pl
Pon, 27 Mar 2000, 22:40:47 CEST

sobota 25/03/2000 19:49:04, Paweł Kołodziej:

> A masz PLD na płycie ?

Nie, mirroruję to sobie...

> Zerknołem. Albo coś mi się na oczy rzuciło, albo poza dodaniem do TransSetu
> "basesystem" jako pierwszego nie zuważyłem tam wymuszania kolejności.

Ja też nie, zrobione jest poprzez zależności.

> Jak już pisałem rozwiązałem to instalując niektóre pakiety jako odzzielną
> transakcję, przed całą resztą.
> Aha. Proponuję nie utożsamiać INSTALLFIRST z BASESYSTEM. Włąściwie w
> INSTLLFIRST powinnny być "filesystem" i "dev" ( i niewiele więcej).
> Cała reszta (bash, login, mgetty, pam itp.) może być w BASESYSTEM, ale nie
> musi buć istalowana wcześniej.

No więc w RH kolejność wymuszana jest, jak wspomniałem, poprzez zależności:
basesystem -> setup filesystem
ldconfig   -> basesystem
glibc      -> ldconfig

A libca to wymaga prawie wszystko. I już. Co prawda brakuje
tu dev, ale instalujemy przecież base.tgz, więc nie
powinno to przeszkadzać (zresztą jak na razie dev z PLD
nie potrzebuje shella).

I tak to chyba najprościej załatwić także w PLD.

> Narazie to co zrobiłem ma taką niedogodność, że w pierwzej turze nie są
> instalowane pakiety wymagane przez te oznaczone jako INSTALLFIRST. Więc
> trzeba plik z INSTALLFIRST przygotować dość starannie.
>
> Możę wprowadzić "dziedziczenie flag"  (jak pakiet B jest wymagany przez A
> który ma INSTALLFIRST to B też otrzymuje INSTALLFORST) ?

A może jednak zróbmy tak jak w RH, zamiast kombinować
jak koń pod górkę? :-)

Paweł
--
mailto: mis w k2.net.pl