Kszta³t instalatora

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
¦ro, 11 Kwi 2001, 14:24:54 CEST

On Wed, Apr 11, 2001 at 02:01:22PM +0200, Rafa³ Kleger-Rudomin wrote:

> Tu uwaga ogólna: wszyscy kochamy eleganckie, spójne i przysz³o¶ciwe
> rozwi±zania, ja te¿. Ale trzeba dobieraæ narzêdzia na miarê problemu.
> B³êdem IMO jest zarówno u¿ycie narzêdzia zbyt s³abego a jak i zbyt
> potê¿nego.  A shell doskonale siê nadaje to takich rzeczy.

To nie do koñca tak. Shell nadaje siê do wszystkiego. Shell + awk
nadaje siê, jako tako, do parsowania textu. Ale, przynajmniej IMHO
perl (bez shella czy awka) nadaje siê znacznie lepiej. Ale z oczywistych
powodów pamiêciowych perla na bootkietke wepchn±æ nie mo¿na.
Dlatego proponuje rozwi±zanie znacznie bardziej lightwight.

      ^^^^

> ¿eby¶ móg³ normalnie przej¶æ do shella i np napisac sobie, wyedytowaæ, skopiowaæ,
> skasowaæ i zrobiæ cokolwiek innego z plikami konfiguracyjnymi

:>

Czy ja mówiê o wywalaniu shella czy asha? W busybox jest shell, który
znacznie lepiej nadaje siê do zastosowañ interaktykwnych, ale zupe³nie
nie nadaje siê do skryptów. On jest teraz w³a¶nie uruchamiany, a nie
ash.

> Pytania s± gorsze bo to oznacza INTERAKTYWNO¦Æ!!!
> IA jest fajna - w kontaktach z lud¼mi - a komputery s±
> po to by odwalaæ za nas brudn± robotê i mo¿liwe nie zawracaæ nam d...
> Wydawa³o mi siê ¿e nie jestem jedynym zwolennikiem takiej filozofi :)))
> Chodzi o to by interaktywno¶æ wyeliminowaæ.
> Dla tych co j± musz± mieæ jest ten pierwszy element UI, który musi byæ jak
> "najm±drzejszy"

Ok, przekona³e¶ mnie. Po prostu na starcie odpala siê dialog (w dml,
w shellu czy whatever, trzeba by ci±gle enter naciskaæ, ¿eby
potwierdzaæ), w nim ju¿ sa niektóre pola wype³nione (+specjalna warto¶æ
"auto" - autoscanning jest nieg³upi czasami, pewnie nawet w wiêkszo¶ci
przypadków :^). To mo¿na podzieliæ jako¶ na sekcje. Potem tylko
[ Ok ] i tyle. A je¶li ma siê gotowy szablon, to pokazuje siê
dialog [ Ok ] i tyle :>

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-installer