Instalator

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Pią, 3 Sie 2001, 12:07:56 CEST

Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl> writes:

> Cześć,

Czołem!
Jako że wyjeżdżam zaraz i nie zdążę nic zrobić,
pozwalam sobie na forward na pld-installer w pld.org.pl (może ktoś coś pomoże :) )

> Problemy, które napotykam:
> - brak obsługi macierzy Compaq'a (moduł cpqarray.o) (wielka prośba o
>   dorobienie)

Hmm, gadaliśmy już wigetem o tym. Z hard macierzami jest ten problem
że jest ich kilka rodzajów - kilka schematów plików urządzeń.

Ogólnie obsługa macierzy jest cała do przemyślenia i dorobienia.
Malekith z hunterem coś tam zaczęli w tym kierunku.

Tymczasem możesz instalować na raty:
# installer-prep
teraz zamiast installer-dest musisz ręcznie utworzyć
cały filesystem i zamontować go w /dest
# installer-pkgs
# installer-boot
# installer-conf

Do tworzenia filesystemu mogą być potrzebne:
load_package ext2 (albo reiserfs, jeśli już ich nie ma)
load_package scsi-mod
insmod scsi_mod
insmod sd_mod
load_package scsi-low cpqarray.o
insmod cpqarray

trzeba sobie partedem pozakładać partycje, porobić filesystemy
i podmontować w /dest.

> - brak /etc/modules.conf po odpaleniu `installer` (pomaga touch)

W którym momencie jest błąd?

> - komunikat `only msdos label...` po odpaleniu `installer` (co u licha?)

Parted nie potrafi odczytać tablicy partycji lub też rzeczywiście
tablica nie jest dosowa.
Zaraz po tym błędzie odpal 'parted /dev/twoj_dysk print' i zobacz
co on tam mówi.

To już parę ludzi miało. Do końca nie wiem o co chodzi bo każdy
'jakoś sobie radził' a potem nie wiedział dokładnie co właściwie było przyczyną.
Jedna z możliwych to dysk ustawiony na CHS w biosie.
Na jakim to dysku wyszło?

> - krzaki zamiast ramek >;->

To wiem. Walczę z tym od dawna i wiem już coraz więcej, wiec może
w końcu dojdę co jest nie tak.

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)