Opiniowanie pakietow -- baza danych i nie tylko

Nie, 4 Lut 2001, 19:03:40 CET

> Ja tak zapytam z czystej ciekawości: jak kształtją się sznse, że w
> najbliższym 10 leciu ipv6 stanie się powszechnym standartem (powiedzmy, że
> 30% ruchu w internecie będzie szła po nim) ?
Jeszcze w biurze przewidywań dziesięcioletnich się nie zatrudniłem _ale_
RIPE już od jakiegoś czasu przyznaje nietestowe adreasy IPv6 i są na nie chętni.
Co więcej USA i Japoni (o tych wiem napweno), w innych krajach też pewnie
są providerzy, którzy oferują normalnie dostęp do sieci ipv6 i traktują to
mniej więcej na równo z ipv4.

> AFAIK to obecnie, nawet jak bym bardzo chciał, to przez TPSA nawet do
> 6-bone sie nie dostukam :(
łel. Nie wiem jak w 6bone to (w sensie dynamiczne IP) Rafał rozwiązał
(o ile rozwiązał) ale np. na ipv6-gw w ikarnecie (wrocław/pol34) mógłbym
postawić vtund, który działa jako standalone serwer i Ty w dowolnym
czasie mógłbyś się podpiąć swoim vtun'em jako klientem i tunel gotowy.

> dokłanie do tylko rpmlib (jeśli tego jeszcze nie umie -- nawet tego
> nie wiem).
Nie umie. Psułem kiedyś rpma pod tym kątem i nawet mam działającego
patcha ale nie za bardzo mi się podoba bo zostawia stary kod do sieci
o#ifdefowany...

> ...bez konca... potem ipv8, ipv16, ipv32, ipvXX...i tak dalej (az ktos
> wymysli ipvDYNAMICZNIE_ZMIENNY).
e, adresów ipv6 jest tyle, że się nie skończą w najbliższym czasie (kilkaset lat?).

W sumie _nieważne_. PLD ma jako jeden ze swych głównych ficzerów ipv6 więc
było by dobrze gdyby narzędzia wywodzące się/robione przez ludzi z teamu
miały obsługę IPv6 8)

--
Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE    [ PLD GNU/Linux IPv6 ]
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/ipv6/   [ enabled ]