wuch raz jeszcze

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pon, 5 Lut 2001, 13:51:29 CET

Dnia Sun, Feb 04, 2001 at 05:12:41PM +0100, Jacek Konieczny napisał(a):

> Nie mam (nie znalazłem) nigdzie coinst.rpmy. A takie pakiety pojawiają
> mi się w "selected" przy starcie:
>
>         ClanLib
>         apache
>         perl
>         python
>         slrn
>         squid
>         tetex
>         tetex-latex
>         wwwofle
>         xdvi
>         xpdf
>
> Sam przyznasz, że zestaw trochę bez sensu.

Calkiem bez sensu. Ale... naprawde nie mam pojęcia, z kąd to się tam
bierze. Ja u siebie nigdy tak nie mialem. Poprostu nie mam pomysłu.
Zobacz czy w nowszej wersji też tak będzie (może problem "zniknie").

> Jeśli były zainstalowane dwie wersje pakietu np.: kernel-2.2.17-10 i
> kernel-2.2.18-12, i w katalogu źródłowym był kernel-2.2.18-12, to mi
> wuch dawał ten pakiet do "upgradable", twierdząc że mam zainstalowany
> (tylko?) w wersji  2.2.17-10.

Tak. w tym kawałku kodu, wuch zakłada, że jest tylko jedna wersja pakietu.
Szczerze mówiąc, to nie widze dobrego wyjścia z takiej sytuacji. Może
realtywnie najlepsze będzie branie pod uwagę najnowszej ?

> A kernel jest jednym z tych pakietów, przy których nie wywalam starej
> wersji instalując nową (co muszę robić ręcznie, bo wuch mi na to nie
> pomoże.

Malekith mial pogrzebać w interfejsie użytkownika. Jak mu wyjdzie z tego
coś fajnego, to będzie można wybrać instaluj/upgraduj (wuch "od wewnątrz"
jest do tego od dawna przygotowany).

> Ale te niespełnione zależności o których piszę, to rzeczywiste
> niespełnione zależności --- wynik bajzlu na FTP, nie buga w wuchu/rpmie.

aaa... czyli ta "kupa nispełnionych zależności" to się pisze na plus wucha
:)

> Fajnie by było. Ale w takim przypadku przydałby się także przycisk:
> "reread database".

OK. Już dodałem (wersja 0.16).

> Dobra podeślę, chociaż ja tam nic nie widzę.

> Nie sprawdzałem. Ja wybrałem wszystkie "upgradable" i kazałem mu dodać
> zależności. Może i powinien stwierdzić, że mailerdaemon jest potrzebny
> (najlepiej by mnie zapytał który), ale dadawanie dwóch w ramach
> zależności to przesada (szczególnie, że chyba mają na siebie Obsoletes).

Zapyta który, zapyta, ale za jakiś czas. Na razie rpmlib (podstawa rpm'a)
nie jest przygotowany na taką sytuacje (gdy więcej niż jeden pakiet
udostępnia jakąś właściwość). Na razie na liści "provides" jest robiony
bsearch. Niestety ta lista w trakcie działania może się trochę zmieniać i
wtedy bsearch wskaże inny pakiet z tą samą własnością...

> Nie zaglądałem tam. I tak byłoby tego stanowczo za dużo (ponad 300
> pakietów) aby przeglądając to znaleźć jakieś nieprawidłowości.

Fakt. Niewykonalne.

> Rzeczywiście przeróbka rpm'a jest potrzebna?

Tak. Ten klawałek kodu powinien się zdecydowanie tam znaleźć.

> I tak nie mogę się doczekać.

Już chyba niedługo....

pawelk w pld.org.pl
,,O ile nam wiadomo, komputer nigdy nie popełnił niewykrytego błędu.''
                                                 -- Weisert