wuch raz jeszcze

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Nie, 18 Lut 2001, 20:57:51 CET

Dnia Sat, Feb 10, 2001 at 03:53:31PM +0100, Jarek Woloszyn napisał(a):
> [niedziela, 04 luty 2001], Jacek Konieczny napisał(a):
[...]
> BTW. Dorobilem do newt-addon zaznaczanie pakietu na stale (bez mozliwosci
> odznaczenia - bylo w TODO).
>
> Teraz selptr moze wskazywac na:
>
> NEWT_CHECKLIST_UNSELECTABLE - nie da sie zanaczac
> NEWT_CHECKLIST_SELECT_NOT - nie zaznaczone
> NEWT_CHECKLIST_SELECT_RED - normalnie zaznaczone
> NEWT_CHECKLIST_SELECT_BLUE - po odznaczeniu juz sie tak nie da zaznaczyc
>                              na niebiesko, tylko na czerwono
> NEWT_CHECKLIST_SELECT_GREEN - nie da sie w ogole odznaczyc.

OK. Fajnie. Tylko te nazwy mi sie nie podobaja.
Mysle ze fajniejsze bylo by pole properis. Wtedy mozna bylo by w nie
wcisnac duzo wiecej informacji. Np:
- selected manualy
- selected from dep*s
- selected automagicaly (np z pliku, czy przy "auto-upgrade")
- selected for uninstall (todo)
- selected for statistic viewing
- base (ostrzez przy odznaczeniu)
- already installed same version
- already installed newer/older version/revision
- selected for uninstall
- poziom "miodnosci" (to przy polaczeniu z modulem statystycznym)
- zalecany upgrade z wzgledow bezpieczenstwa (ewentualnie kilka poziomow)
- jakies inne -- na pewno sie znajda.

Przy powyzszym podejsciu, w TPkgsInfo* powinny sie znaleźć również
informacje o zainstalowanych pakietach (nawet jesli sa wziete z kosmosu
(nie ma ich w źrudle pakietów)).

Wogóle IMO powinno się rozbic obecne moduly UInewt i UIpi na
selector_newt, selector_pi, instalatoro_deinstalatoro_{newt,pi},
oraz dodatkowo pobieraczka_statystyk, wysylaczka_statystyk.
Chodzi o to, ze wybieraczki nie beda uzywane tylko do isntalowania
pakietow, ale również to np pobierania statystyk (wybieram do upgradeu
apache, okazuje sie ze z zaleznosci doszedl rowniez nowy glibc i pobieram
statystyke pod katem systmu z juz upgradnietym systemem.
Całość wymiany informacji miedzymodulamy przejeła by na siebie juz
unstniejaca tablica pakietów. Komunickacja odbywala by sie poprzez zmiane
flag przy poszczegolnych pakietach, i wyjscie do "nadzorcy modołów" ktory
by odpalał na żądanie użytkownika kolejny modół.

Jak wam sie powyższe podoba ?

> --
>  ( Jarek Woloszyn ) ( yossa w pld.org.pl ) ( the GNU generation )
>  ( HomePage   http://www.yossa.ko.pl   ) (  ICQ UIN: 1922941  )
Fajnie że znów jesteś (mam nadzieje, że tym razem na dłużej...)

pawelk w pld.org.pl
,,O ile nam wiadomo, komputer nigdy nie popełnił niewykrytego błędu.''
                                                 -- Weisert