wuch + automateusz

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pon, 29 Sty 2001, 21:55:40 CET

Dnia Mon, Jan 29, 2001 at 03:03:15PM +0100, Michal Moskal napisał(a):
> Witam,
>
> przez łikend grzbałem troche w automatołku i wuchu. Znalazłem
> paskudny bug w rpm-4.0. On keszuje gdzies (w którejś bazie)
> zależności, tj przy wyszukiwaniu ich zapisuje wyniki. Ale ma
> to jedna niewielką wadę - nie ustawia pola suggests. Ludzie
> od rh się na tym nie przejechali bo ICH instalator nie otwiera
> bazy danych przy instalacji (patrz komentarze w
> rpm-4.0/lib/depends.c). Ale wuch się wywala na tym.

Niesamowiry zbieg okolicznosci. To ze jest cos nie tak zauważyliśmy w tym
samym momencie :). Tylko że moja naprawa była leczeniem objawów a nie
skutków.

> Zrobiłem odpowiedni patch do rpm'a żeby wyłączyć to keszowanie
> jeśli sugessts jest potrzebne. Jeśli ktoś czyta rpm-list
> to można ich uświadomić w tej kwestii.

Ja czytam (od 5 dni). Na razie wyslalem tam 2 listy -- oba bez odpowiedzi.
No ale moge im wyslac też twojego patcha.

> Poza tym zauważyłem kilka rzeczy (co do wucha).
> 1. plik w którym zapisuje się liste rpm'ów to rpm.list, a
>    nie mpm.list (typo jak rozumiem, poprawiłem).

Jasne.

> 2. update przy wywoływaniu instalacji jest zawsze 0. miało
>    być chyba zawsze 1. (tzn. jest tam coś w rodzaju
>    	/* pk->flags */ 1 & SOME_FLAGS
>    ale w tych flagach nie ma 1. rozumiem że intencją było
>    -1 a nie 1). poprawione.

Ech... instecja bylo cos calkeim innego. Straszna glupute wtedy walnalem
:(

>    ***Note*** Paweł był szybszy :)

:)

> 3. pakiet po wybaraniu z pliku był zawsze instalowany,
>    niezależnie od tego czy był zaznaczony. pewnie powinna
>    być jakaś flaga zabezpieczająca przed odznaczeniem,
>    ale chyba jeśli już odzanczyłem to nie ma być instalowane.
>    zmienione, dopisane do TODO.

jesli zmiana (jeszcze jej nie widzialem -- sory) polegala na zamianie
w rpmmen.c z (linia 564, funckja rpmpkgs_install):
if (pk->flags & TPKGINF_BASESYS_HEAD) {
na
if(pk->selected && pk->flags &TPKGINF_BASESYS_HEAD){
to jest to ok.
Jedyna zabezpieczenie jakie mozna zrobic to w prypadku stwierdzenie ze cos
ma flage BASESYS a nie jest 'selected' to zapytanie usera czy to
skorygowac.

> (Pisze tu o tym, żeby się upewnić, że czegoś nie spieprzyłem
> przypadkiem... tzn. to _tak właśnie_ miało być).

wszystko ok.

> Co do automatołka. Udało mi się zainstalować nim system!!!
> W jednym miejscu instalacji wykonałem radosne rm -rf / :(

hmm... wykonales to z szela, czy automatolek ci pomógł ?

> co dało mi niepowtarzalną możliwość sprawdzenia instalacji
> od zera, a nie tak jak chciałem na innej partycji tylko :(
> Ale don't be afraid, już wywaliłem ten kawałek, który
> był za to odpowiedzialny :)

"film powinien zaczynac sie od trzesienia ziemi, potem ...."
;)

> Poprawiłem kilkanaście byków.

w automatołku rozumiem.

> Przydałyby się jakieś dodatkowe
> listy pakietów pre-selected (dodałem support, teraz
> jest base, server, router z bootkietki).

To już od dośc dawan jest bolączką bootkietki -- brak list pakietów pod
różne zastosowania.

> Pozatym ciąglę szukam chętnego do tłumaczenia tego na
> polski :)) i ew. inne języki. Ja sam nie odczuwam potrzeby
> lokalizacji at all ...

:) "szukajcie z znajdziecie, proscie a bedzie wam dane,
    kolaczcie a otworza wam"

> Przy instalcji pakietu dev kernel wyrzuca "grow_inodes:
> allocation failed". Problem występuje tylko na reiserze (hashe
> both r5 i tea). Dev ma chyba najwięcej plików ze wszystkiego
> co instalowałem (>5000).  RPM wywala tekst, że cpio: filesystem
> full.  O ile się orientuje w źródłach kernela to grow_inodes (w
> fs/inode.c) może się wyłożyć przy małej ilości fizycznego ramu
> (tzn. max możliwa liczba zallokowanych inodów jest uzleżniona
> od ilości fizycznych stron).  Ja mam 32m, może ktoś z mniejsza
> ilością doświadczył czegoś podobnego? To może lepiej na
> [...]

Niestety. Nigdy raisera na oczy nie widzialem.

> Co do instalacji samych pakietów: chkconfig się wywala, potem
> przestaje. Problem jest chyba znany (service X doesn't support
> chkconfig, potem z palca wszystko jest ok). To chyba też....
>
> Pozatym kernel nie generuje initrd, bo nie ma rc-scripts,
> czy czegoś tam jeszcze.

Tia. znany blad w zaleznosciach. Ale rpm z ichniego cvs'a ma ten kawalek
kodu napisany chyba od nowa.

> To nie ma większego znaczenia, bo
> nie ma też /etc/fstab oraz /etc/lilo.conf.

fstab i lilo.conf juz chyba mogly by byc (z automatolka)

[...]
[ ciach - opis zmian w bootkietce]
nie czuje sie kompetentny.

> aha. jest jeszcze jeden dorbny problem, trzeba użyć najnowszej
> wersje rpm'a do budowania wucha. albo samemu z cvsa zbudowac.
> rpm-4.0-13 required.

Rpm juz poczedl na buildery ?

pawelk w pld.org.pl
,,O ile nam wiadomo, komputer nigdy nie popełnił niewykrytego błędu.''
                                                 -- Weisert