Problemy z uruchomieniem po instalacji z bootkietki...

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Śro, 31 Sty 2001, 10:43:33 CET

On Wed, Jan 31, 2001 at 09:38:19AM +0100, Dariusz Wlodarczyk wrote:
> Witam,
>
> Hehe kolejna instalacja i kolejne problemy ;-)) ale do rzeczy
>
> Zainstalowalem system z najnowszego iso - uklad dyski scsi, reiserfs, grub
> (tyle z mich zdaniem waznych w tym przypadku rzeczy).
> Instalacja owszem poszla ale przy uruchamianiu nowego systemu mam "Unable to
> mount root filesystem on 00:00" (no w kazdym razie podobnie) - moduly do
> scsi i reisera z initrd poladowaly sie ok. (aaa swoja droga geninitrd sie
> wali przy instalacji trzeba recznie robic)
> Wiec instaluje od nowa tym razem z ext2 - to samo (wiec nie jest to reiser)
> [...]
Bo grub jest glupi i ma wszy w pepku, i w mlodosci jego autorzy byli bici
twardym bambusem w ciemie. I trzeba mu w opcjach kernela zamiast
root=/dev/sda2 dac root=802 albo
root=/dev/hda1     root=301

NATOMIAST ja do instalacji mam dwie uwagi.
1. Jak sie ma komputer z CD na SCSI i sie jest natyle glupi ze
sie wypali iso. To trza sie liczyc z koniecznoscia doniesienia
scsi-mod i scsi-low-mod na dyskietce. Moze by tak zrobic zeby
kernel na iso mial juz cale scis w sobie?
2. Nie udalom mi sie wygenerowac za pierwszym razem poprawnego
initrd na systemie na ktorym jest tylko scis. Z tego co widzialem
to kernel nie wiedzial co to jest scsi_hostadapter ale nie mialem
czasu tego dokladnie sprawdzac wczoraj zrobie to dzisiaj.

3. Musze przyznac ze fakt ze pierwszym pakietem jaki zainstalowala
prowizorka byl geninitrd lekko mna wstrzasnal i zmusil do zastanowienia sie
a moze jednak lepiej bylo by miec pakiety w tgz. Przynajmniej nie bylo
by zmylek :))

Pozdrawiam
Lukasz
--