Opinia o opiniowaniu ;)

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Sob, 20 Sty 2001, 23:02:20 CET

Dnia Sat, Jan 20, 2001 at 05:48:18PM +0100, Michal Moskal napisał(a):

> ja raczej myslelem o osbnym dla kazdego pakietku. tzn. maintainer.
> a tych w LPD niet.

No włsnie. W PLD nie ma developerow, wiec akceptowaniem kategorii bedzie sie
musial zajac ktos "niezaangażowany".

> podpis md5 jest prosty do zrobienia.

ok. ale moze na razie zrobmy minimum ? (jak zaglebimy sie w szczególy,
to to nigdy nie ruszy)

> glownie o arch mi chodzilo. ale info mmx/nie mmx tez by sie przydalo.

zauważ że procek z cpuinfo może być inny niż architektura pakietów (np
procek to i586 a pakiety z i386).

[ciach]

> moment. server ma byc w php? to chyab nieporozumienie. nie mozna parswowac
> kilku tysiecy opini w textie. to trzeba jakas baza zrobic.
> a cgi to tylko iface do statystyk.

To ze wszystko bedzie trzymane w jakims sql'u (no chyba że w czymś innym
będzie łatwiej) wydawało mi się od początku oczywiste. Interfejsy do różnych
baz w PHP są, i to nawet całkiem przyjemne. Zrobienie tego w C będzie
jednak bedziej skomplikowane. Poza tym potencjalnie mniej osób zna C niż
PHP w stopniu wystarczającym do pisania wmiarę działąjącego kodu i
póżniejszego rozwijania go. Ale jeśli kochasz C i się tego podejmujesz, to
może być C. IMHO ważniejsze będzie dobre obmyślenie struktury bazy.

> to by moglo zbytnio obciazyc server.
> ale moze...

e.... wątpie. Ilu userów będzie ściągało opinie ? 10 na minute ? Myśle że
nie więcej (nawet w bardzo optymistycznym wariancie). Pozatym
wygenerowane statystyki na kazda mozliwą konfiguracje pakietów u
klienta zajeły by kuuuppppeeee miejaca na dysku.

> bynajmniej. prosta analiza statystyczna ;)

dobra. Zobaczymy co Ci z tego wyjdzie (dalej uważam że zrobienie tego
dobrze[1] graniczy z cudem).

> moge to napisac w jedna noc, ale w
> C a nie jakims php ;)

zgaduje: nie znasz PHP i niechce ci się go uczyć ? mam racje ?

[ciach -- wyglad ststystyki by pawelk]

> to jest cool. teraz rozumiem o co Ci biegalo poprzedbnio ;)

super.

> ocena bilioteki jest wazzna dla developerow PLD. zeby wiedzieli
> ze trzeba ja na nowa (albo stara ;) wymienic.

ok. jasne

[1] - dobrze === tak aby użwyanie tego nie wprowadzało więcej zamieszania
niż pożytku.

pawelk w pld.org.pl
,,O ile nam wiadomo, komputer nigdy nie popełnił niewykrytego błędu.''
                                                 -- Weisert