Nowy instalator

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Czw, 26 Lip 2001, 22:54:24 CEST

Marek Kunda <marek.kunda w infor.pl> writes:

> Dzien dobry

Witam!

> Wlasnie dwa dni temu mialem okazej instalowac nowe iso z
> instalatorem... Dzialal jak dziala i pewnie w najblizszej przyszlosc

Tzn? Bardzo proszę o raport - udało się - nie udało się - błędy?

> bedzie bardziej instucyjny,

Będzie ładniejszy, natomiast bardziej intuicyjny... zależy co pod tym
rozumiesz. Póki co "intuicyjnie" wystarczy wpisać 'installer', odczekać
parę minut i zrebootować. Setup-u nawet nie musisz odpalać.

> niemniej bardzo brakuje mi elastycznosci  wczesniejszego sposobu instalacji.

Coż, coś trzeba poświęcić. Wszystkim nie dogodzę. To jest batch-installer
który ma odwalać czarną robotę w sposób seryjny i powtarzalny.

Niemniej cały czas masz dostęp do shella - po doładowaniu odpowiednich
modułów nowy installer może oferować wszystko co miała prowizorka.
Postaram się dorobić fdiska i opis w howto 'dla majsterkowiczów'

> Sam moglem decydowac co gdzie i jak
> ma byc instalowane  monotwane i formatowane.

W /etc/installer.conf (w setup) możesz określić podział na partycje.
Nawet można ręcznie rozłożyć je na już istniejących partycjach
(wiem, wiem nie ma fdisk - trzeba je sobie wcześniej przygotować)
Natomiast normalnie partycje są robione automagicznie - określasz
tylko ile mają zajmować, w MB lub procentach.

> Takich mozliwosc nie doszukalem sie w nowej wersji PLD.

Ok, więcej helpa, zanotowałem

> Czy w zwiazku z tym istnieje szansa
> ze bedzie mozna wybrac tradycyjna metode instalacji (mount /dest,
> addpbase, itd) rownolegle do instalatora. Bylbym goraca wdzieczny :-)

Ściągnij obrazki dyskietkowe (*.img) z
ftp.pld.org.pl/PLD-1.0/i386/PLD/images/
i masz mniej więcej to samo co kiedyś było na płycie.

Pozdrawiam
Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)